کد خبر: ۶۲۳۹۹۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳

با نوای سازت، پرنیان خرم می‌نوازی ....

اینجا فرهنگسرای نیاوران، شامگاه جمعه هشتم آذر است. چهارمین روز از مرحله رقابتی "جشنواره و جایزه خرم" برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس فرهنگی(محبوبه بیات)- این هیاهوی پائیز است که در جشنواره خرم جان گرفته، گویی قصه دلدادگی را در نوای سازهایشان، عاشقانه می‌نوازند. این روزها لطافت آسمان در عاشقانه‌های باران پدیدار است و صنوبرها بر خنده‌های دلبرانه آنان، شمیم زندگی را طراوتی دوباره می‌بخشند. اما ...

اما اینجا فرهنگسرای نیاوران، شامگاه جمعه هشتم آذر است. چهارمین روز از مرحله رقابتی "جشنواره و جایزه خرم" برگزار می‌شود. کودکان ساز به دست، مبهوت از نگاه دوست، خنده‌ها را همچو نسیم عشق بهم هدیه می‌دهند و نوای ساز خود را بر حریر مهر به یادگار، در کنار هم نقش می‌زنند.

با نوای سازت، پرنیان خرم می‌نوازی ....

در فضای سالن، صدای خوش مرغ عشق بر نرگسی تارها، ضرباهنگی جانفزا می‌آفرینند. رنگ‌ها و شهرها و عاطفه‌ها در هم می‌آمیزند و غوغای بهاران در آوای سازهایشان چنگ می‌زند، حس خوش زندگی جاری می‌شود...

شور است و ترنم برگ‌های پاییزی در این هوای نمناک نیاوران. گرمای عاشقانه‌های باران‌آلود کودکان نوای خرم، هر لحظه فضا را عطرآگین می‌کند.  خورشید مهر حاضران با رویاهای رنگارنگ بچه‌ها در هم می‌آمیزد و کرشمه هزار رنگ دوستی را در سرلوحه عشق به کودکان سرزمین من هدیه می‌دهند.  

کودکان از هر شهر و دیار، کوچک و بزرگ، ۳ ساله تا ۱۸ ساله آمده‌اند تا نغمه موسیقی کودکانه خود را به آینده پیوند زنند و چه زیبا با پنجه یازیدن بر آرشه و کلاویه‌ها، تصویر زنده اساتید فاخر موسیقی را بازآفرینی می‌کنند.

زمزمه دلربای محفل امشب، در دل بهار دلنشین شهر پاییزی ما، نرم نرمک هارمونی می‌گیرد و گویی، سجایای والای اخلاق و هنر را در ساز نیایش می‌نوازند.

با نوای سازت، پرنیان خرم می‌نوازی ....

امشب هنر ناب، لذت موسیقی را با طعم سیب سرخ، بر سینه عاشقان هنر ایرانی می‌نشاند و کودکان ایران زمین، کنار هم بودن را به طراوت رنگین کمان الحان، متجلی می‌سازند.

اینجا، نواختن و ترنم نغمه‌ها، رقابت معنا نمی‌شود، اینجا قطعه کاروان زورق شکسته، چون موج آتش فریاد می‌کشد که اشک من هویدا شد، رسوای زمانه منم ...

در بزم شامگاهی نوای خرم، همه چیز عطر مهربانی می‌دهد و شمیم رفاقت می‌گستراند ...

این بوی خوش مهربانی را به همت موسسه فرهنگی هنری راد نو اندیش" به مدیر مسوولی بردیا صدرنوری و خانواده استاد بزرگ موسیقی، همایون خرم به تماشا نشسته‌ایم تا پیوند موسیقی سنتی با فردای هنری کودکان این سرزمین، رقم خورده و یادگاران این عرصه همچنان پایدار بمانند.

باشید و بنوازید. فرزندان هنرمند سرزمین من، با پنجه و حنجره‌های ظریف و زرین خود، طلایه‌دار موسیقی فاخر ایران زمین باشید.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
0
0
گزارشی زیبا و گویا از این جشنواره به یادماندنی و ارزشمند و هدفنند .....
مهدی نجفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
0
1
بسیار زیبا و دلنشین بود ممنون
بهمن
|
France
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
0
1
این همه ذوق وشوق و سلیقه و احساس خوب و هنر
چقدر قشنگ بود!!! چقدر زیبا بود هم موسیقی هم تصاویر!!! جز این انتظاری هم نبود! چقدر خوشحالم که این آثار به جا ماند و ممنونم که اینطور زیبا تصویر روشون میذارید و حفظشون میکنید. دستتون درد نکنه و خسته نباشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
1
خیلی با احساس نوشته شده بسیار عالی و براحتی حس ناب بچه ها را انعکاس دادی خانم محبوبه بیات تیترت هم لایک داره
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
0
با تشکر از برگزار کنندگان وشرح بسیار زیبایی از فضای حاکم را وصف شده بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین