کد خبر: ۶۲۴۰۱۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵

امام جمعه کیش: قطع اینترنت کار بزرگی بود که باید انجام می‌شد/حقوق افراد را رعایت کنیم

امام جمعه کیش با بیان اینکه قطعی اینترنت کار بزرگی بود که باید انجام می‌شد و این امر توانست جلوی خسارات بیشتر را بگیرد، گفت: متاسفانه شبکه ملی اطلاعات درست کار نکرد و این امر سبب نارضایتی مردم شد./مردمی که گله‌مند زیان‌های قطع اینترنت بودند، مطالبه شبکه ملی را پیگیری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام احمد حسن‌زاده ظهر امروز در خطبه‌اول نماز جمعه با مرور مباحث هفته‌های گذشته و اشاره به آثار فردی و اجتماعی ایمان و آفت‌های آن مانند "ظلم"، "گناه"، "بدعت در دین" و "دروغ"، دو نکته در باب ایمان را بسیار حائز اهمیت دانست.

وی در این راستا ادامه داد: اول اینکه ایمان، اختصاص به زمان و مکان و اشخاص خاص ندارد و از همه خوبان و بدان در همه ادوار تاریخ و تمام جغرافیا دعوت الهی صورت گرفته است و دوم اینکه برای پاسخ به دعوت خداوند که واجب است، به دنبال فایده خاصی نباشیم گرچه آثار ایمان بسیار زیاد و قابل توجه هست که به آنها پرداخته خواهد شد. اما در ابتدا به جان تازه‌ای که خدا به انسانی که ایمان می‌آورد می‌بخشد، بیاندیشیم و تفاوت انسان مومن و حیات‌ایمانی او را با بشر ملحدی که صرفا در خوی حیوانی با دیگران مشترک است، مدنظر داشته باشیم.

امام جمعه کیش: قطعی اینترنت کار بزرگی بود که باید انجام می‌شد/حقوق افراد را رعایت کنیم

امام جمعه کیش ادامه داد: امیرالمومنین‌(ع) فرمودند"طبق لفظ صریح قرآن بشر به سه دسته "سابقون‌"، "اصحاب شمال" و "اصحاب یمین" تقسیم می‌شوند و روح القدوس و نیروی مرموز غیبی مختص انبیا است که در دسته سابقون قرار دارند و این روح، طبق روایات، همراه با افراد با ایمان نیز است که در خلق و ظهور بعضی اشعار و خطابه‌ها تجلی می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در کیش، در خطبه دوم نماز سیاسی- عبادی جمعه، بعد از سفارش به تقوا به‌ خصوص در حوزه خانواده و بیان آثار مثبت آن مثل تقویت خوشبینی و اعتماد فی‌مابین اعضای خانواده، افزود: حقوق افراد خانواده مخصوصا فرزندان را که امانت و ودیعه الهی هستند رعایت کنیم و مساوات را که حداقل این حق است، مهم بشماریم.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده ضمن اشاره به نزدیکی زمان ولادت امام حسن عسکری(ع) که آخرین امام عصر حضور در 250 سال زندگی مردم با امامان معصوم عصر خود هستند، اضافه کرد: از بزرگ‌ترین هنرهای ایشان، آماده کردن مردم آن زمان و دوره‌های بعدی برای پذیرفتن "دوران غیبت" آن هم در شش‌ سال زمان امامت که کوتاه‌ترین مدت در میان ائمه علیهم‌السلام است، بود.

امام جمعه کیش بعد از اشاره به مقام و محاسن حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، که از شهیدان مقرب در راه ائمه هستند، جوانان را توصیه به ارائه دین خود به کارشناسان آن کرد.

حسن‌زاده با تاکید بر ضرورت وجود اینترنت در زندگی و جامعه امروزی، تصریح کرد: قطعی اینترنت کار بزرگی بود که باید انجام می‌شد و خلأ "شبکه ملی اطلاعات" که از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری در 8 سال گذشته است، در این زمان بیش از پیش خود را نشان داد.

امام جمعه کیش شبکه ملی اطلاعات را ضروری‌ دانست و گفت: مردمی که گله‌مند قطعی اینترنت و زیان‌های حاصل از آن بودند، بدانند اگر این شبکه ملی وجود داشت با حداقل هزینه به حق خود می‌رسیدند، پس این مطالبه به حق را از مسئولان کشوری که مورد تایید مقام معظم رهبری است، پیگیری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین