کد خبر: ۶۲۴۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹

سهمیه بنزین وانت‌ها چقدر بالا می‌رود؟

برنامه ریزی برای اصلاح سهمیه بنزین وانت‌بارها در دستور کار قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از موافقت کمیته سه‌نفره سوخت با واریز ۱۰۰ لیتر سهمیه مازاد به کارت‌های سوخت وانت بارهای کم مصرف و پر مصرف در دو روز آینده خبرداده، رییس کارگروه اتحادیه‌های حمل ونقل گفته است در جلسات مقرر شد از هفته آینده به نیسان ۸۰۰ لیتر به ون ۶۰۰ لیتر سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی داده شود.

پیش از این با هدف ممانعت از افزایش قابل توجه قیمت ها در بازار و پیشگیری از افزایش کرایه حمل و نقل، موضوع افزایش سهمیه وانت ها مطرح شد.

سهمیه بنزین وانت‌ها چقدر بالا می‌رود؟

در حال حاضر سهمیه بنزین وانت های کم مصرف بنزینی ۲۰۰ لیتر در ماه، سهمیه وانت های کم مصرف دو گانه سوز ۶۰ لیتر و سهمیه وانت پرمصرف بنزینی ۳۰۰ لیتر در ماه تعیین شده است. سهمیه وانت پرمصرف دوگانه سوز نیز ۱۲۰ لیتر است.

مقرر است هفته آینده جلسه ای به منظور بررسی این موضوع در میدان مرکزی میوه تره بار با وانت بارها برگزار شود.

حسین مدرس خیابانی نیز در آخرین نشست ویژه ستاد تنظیم بازار بعداز اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین گفت: با موافقت کمیته سوخت کشور برای سهمیه اختصاصی وانت بارها ۱۰۰ لیتر علی الحساب حداکثر ظرف ۴۸ ساعت آینده به کارت سوخت وانت بارهایی که نسبت به حمل کالا ومواد غذایی مبادرت می‌کنند واریز خواهدشد علاوه بر سهمیه اختصاص یافته به وانت بارهای کم مصرف و پر مصرف واریز خواهد شد و برای افزایش سهمیه بیشتر به وانت بارها قرار است که کمیته سه نفره با حضور نماینده ستاد تنظیم بازار نشست ویژه برگزار کند و در مورد اختصاص سهمیه مناسب تصمیم‌گیری شود. باید به این مساله توجه کنیم که اگر شرکت فرآورده‌های نفتی سهمیه خاصی را تخصیص می‌دهد نترسد چرا که به بنزین را از مصرف به بخش تولید سوق داده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین