کد خبر: ۶۲۴۰۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۶

رییس‌جمهور سورینام به ۲۰ سال زندان محکوم شد

دادگاهی در سورینام رییس جمهوری این کشور را به اتهام اعدام ۱۵ نفر از مخالفانش در سال ۱۹۸۲ به ۲۰ سال زندان محکوم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، دادگاه نظامی سورینام روز جمعه در حکم خود اعلام کرد که «دسی بوترس» رییس جمهوری فعلی این کشور در سال ۱۹۸۲ بر عملیاتی نظارت داشت که در جریان آن سربازان تحت فرماندهی او ۱۶ نفر از مخالفانش را ربوده و ۱۵ تن آنها را در قلعه‌ای اعدام کردند.

در میان افراد اعدام‌شده، اساتید دانشگاه، وکلا و روزنامه‌نگاران نیز حضور داشتند. فردی که از این اعدام‌ها جان سالم به در برد یک فعال صنفی بود که بعدها علیه بوترس شهادت داد.

رییس‌جمهور سورینام به ۲۰ سال زندان محکوم شد

بوترس و اطرافیانش این اتهامات را رد کرده‌اند. روز جمعه هنگامی که دادگاه نظامی سورینام حکم خود را علیه بوترس صادر کرد، او برای یک دیدار رسمی در چین به سر می‌برد. بوترس دو هفته وقت دارد تا به حکم دادگاه اعتراض کند.

سورینام کشوری واقع در شمال شرق قاره آمریکای جنوبی است و در سال ۱۹۷۵ از سلطه هلند خارج شده و استقلالش را اعلام کرد. این کشور ۵۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بوترس از سال ۱۹۷۵ در سیاست سورینام حضور فعالی داشته است. او در دهه ۱۹۸۰ رهبر این کشور بود و در سال ۲۰۱۰ دوباره قدرت را در دست گرفت و پس از آن یک بار دیگر به ریاست جمهوری رسید.

بوترس سال ۱۹۸۰ در کودتا علیه «هنک آرون» اولین نخست وزیر سورینام شرکت کرد و خود را رییس ستاد مشترک ارتش خواند. او در سال ۱۹۹۲ از ارتش خارج شد و به تجارت و فعالیت سیاسی روی آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین