کد خبر: ۶۲۴۰۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۶

‪ ۱۰‬هزار میلیارد تومان كسری بودجه؟!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده بندرانزلی اعلام کرد در كمیسیون بررسی عملكرد بودجه‪ ۸۶‬، كسری بودجه ‪۱۰‬هزار میلیارد تومانی امسال مورد تائید و تاكید قرار گرفت. بزرگترین تاثیر این كسری بودجه در بودجه عمرانی است، چون دولت قادر به كاستن از بودجه جاری نخواهد بود. هادی حق شناس بودجه جاری امسال كشور را ‪ ۳۹‬هزار میلیارد تومان و بودجه عمرانی را ‪۱۸‬هزار و ‪ ۵۰۰‬میلیارد تومان عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی دولت، وی عملكرد بودجه جاری سال ‪ ۸۵ ‬را ‪ ۴۱‬هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان كرد: وقتی دولت برای سال 86، تنها 39‬هزار میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته، طبیعی است كه باید با كمبود روبرو شود.

نماینده انزلی گفت: انتظار این بود كه دولت حداقل معادل نرخ تورم، بودجه سال ‪ ۸۶‬ را بیش از سال ‪ ۸۵‬ببیند. به گفته وی این در حالی است كه دولت عملا این كار را نكرد و ما از همان اسفند ماه این كسری بودجه را پیش بینی می‌كردیم.

حق‌شناس افزود: امروز خود دستگاه‌های اجرایی دولتی نیز به نتیجه این کسری بودجه رسیده‌اند. وی برداشت از ذخیره ارزی برای جبران كسری بودجه را اقدامی نادرست خواند و گفت : دولت باید از این كار دوری كند.

حق‌شناس همچنین با بیان این كه دولت هم اكنون مجوز شش هزار میلیارد تومان اوراق مشاركت را دارد، فروش بیش از این میزان اوراق مشاركت را به صلاح اقتصاد كشور ندانست.

نماینده مردم انزلی معتقد است، مجلس در این شرایط باید محكم بماند تا دولت كسری بودجه را از محل صرفه جویی‌ها جبران كند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین