کد خبر: ۶۲۴۰۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

تعیین ضرب‌الاجل برای تصمیم‌گیری ترامپ درباره شرکت در روند استیضاح

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا یک هفته به دونالد ترامپ مهلت داد تا درباره ارائه مدارکی از سوی شورای حقوقی‌اش و احضار شهود، در روند استیضاحش تصمیم‌گیری کند.
تعیین ضرب‌الاجل برای تصمیم‌گیری ترامپ درباره شرکت در روند استیضاح
آفتاب‌‌نیوز :

کمیته قضایی مجلس نمایندگان به سرپرستی دموکرات‌ها که قرار است بررسی بندهای احتمالی استیضاح علیه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را طی روزهای آینده بررسی کند، نامه‌ای دو صفحه‌ای به این رییس جمهور فرستاده و ضرب‌الاجلی را تا ساعت ۵ عصر روز ۶ دسامبر برای شورای حقوقی ترامپ قرار داده تا احتمال تمایل خود را برای اقدام در روند استیضاح این کمیته مشخص کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این روند مقرراتی را برای رییس جمهور تعیین می‌کند که به موجب آن می‌تواند شهودی را احضار و مدارکی را ارائه کند.

جرولد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نیز همین ضرب‌الاجل را برای قانونگذاران جمهوری‌خواه تعیین کرده تا به او درباره افرادی که قرار است شهادت دهند و مدارکی که ارائه خواهند شد، اطلاع دهند. او همچنین برنامه‌ریزی کرده که نشستی در ۹ دسامبر برای بررسی این مساله تشکیل شود.

انتظار می‌رود که کمیته قضایی جلساتی را در روند استیضاح تشکیل دهد که از جمله آن‌ها می‌تواند به جلسه استماعی در روز چهارشنبه اشاره کرد که کارشناسان حقوق طی آن به شهادت درباره زمینه‌های قانون اساسی برای استیضاح بپردازند. این کمیته از ترامپ دعوت کرده که در این جلسه حاضر شود و تا ساعت ۶ بعدازظهر روز یکشنبه به او فرصت داده که درباره احتمال حضور خود یا تیم حقوقی‌اش در این جلسه اطلاع دهد.

مجلس نمایندگان در نظر دارد پیش از کریسمس تکلیف احتمال استیضاح ترامپ را روشن کند. در صورت استیضاح او از سوی مجلس نمایندگان، سنا که در کنترل جمهوری‌خواهان قرار دارد، محاکمه‌ای برگزار خواهد کرد تا احتمال محکوم شدن و برکناری ترامپ را تعیین کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین