کد خبر: ۶۲۴۱۱۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
آیا نیروهای امنیتی می‌توانند از مدرسه برای عملیات خود استفاده کنند؟

وزیر آموزش و پرورش: در حوادث اخیر هیچ دانش‌آموزی دستگیر نشده است/ گزارش مستندی درباره کشته‌شدگان نداریم/توضیح درباره رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه متناسب با صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی معلمان، دریافتی آن‌ها در طرح رتبه‌بندی متفاوت است گفت: منطق اصلی رتبه بندی ارتقای کیفیت و افزایش انگیزه معلمان است. برای این طرح ۲۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه دیده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

محسن حاجی میرزایی در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: در آستانه نودمین روز حضورم در آموزش و پرورش لازم دانستم گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی ارائه کنم.

وی افزود: در هفته گذشته اتفاقاتی رقم خورد که جزو وعده‌هایم در زمان رای اعتماد بود؛ یکی آیین نامه رتبه بندی است که در هیئت وزیران به تصویب رسید و بر اساس آن معلمان متناسب با رتبه‌هایی که کسب می‌کنند از مزایای متفاوتی برخوردار می‌شوند. هدف این است که معلمان با دانش، تجربه و عملکرد متفاوت از دریافتی متفاوتی برخوردار شوند.

وزیر آموزش و پرورش: در حوادث اخیر هیچ دانش‌آموزی دستگیر نشده است/ گزارش مستندی درباره کشته‌شدگان نداریم/توضیح درباره رتبه‌بندی معلمان

وی با اشاره به اینکه یکی از پیش نیاز‌های کیفیت، در نظر گرفتن پاداش برای کار‌های باکیفیت است گفت: متناسب با صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی معلمان، دریافتی آن‌ها متفاوت است. منطق اصلی رتبه بندی ارتقای کیفیت و افزایش انگیزه معلمان است. برای این طرح ۲۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه دیده شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: معلمانی که دو سال سابقه دارند در رتبه اول قرار می‌گیرند و به همین ترتیب با دارا بودن سابقه شش، ۱۲،۱۸ و ۲۴ سال در رتبه‌های پنجگانه قرار می‌گیرند. بر اساس این مصوبه، آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان پیش دبستانی، مراقبان سلامت، معاون و مدیران مدارس و مشاوران آموزشی که حدود ۷۲۰ هزار نفر می‌شوند، مشمول طرح رتبه بندی هستند، اما معلمانی که به بخش اداری منتقل شده‌اند از امتیازات بخش اداری برخوردار می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه افزایش حقوق معلمان از گام‌هایی است که هم برای کیفیت بخشی آموزش و هم برای تامین معیشت معلمان در نظر گرفته‌ایم گفت: حقوق معلمان نیازمند ترمیم اساسی است و باید به تدریج و گام به گام به سمت بهبود آن برویم که یکی از ملزومات آن برخورداری فرهنگیان از قانون خاص اداری و مالی و خروج آنان از قانون مدیریت خدمات کشوری است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های من تلاش برای ارتقای معیشت معلمان است و انتظار داریم معلمان نیز برای کیفیت بخشی آموزش تلاش بیشتری داشته باشند.

در حوادث اخیر هیچ دانش‌آموزی دستگیر نشده است

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره «دستگیری دانش‌آموزان در حوادث و آشوبهای اخیر» گفت: از آغاز اجتماعات یکی از مراقبت‌های ما کسب اطلاع از استانها درباره این بود که دانش آموزی دچار حادثه یا دستگیر شده یا خیر؟. ما گزارش و اطلاعی از دستگیری هیچ دانش‌آموزی در حوادث اخیر نداشتیم.

وی همچنین درباره فیلم منتشرشده‌ای در فضای مجازی که حاکی از استفاده از مدرسه‌ای در تهران برای انتقال بازداشتی‌ها بوده و در پاسخ به اینکه آیا نیروهای امنیتی و نظامی می‌توانند وارد مدرسه شده و از آن برای عملیات خود استفاده کنند یا خیر؟ گفت: از همکاران خواستم فیلمی که منتشر شد راستی آزمایی شود، هنوز اطلاع دقیقی ندادند؛ البته مدیر مربوطه تکذیب می‌کرد که فیلم مربوط به اکنون نیست. ضمن آنکه مسئولان امنیتی هم توجه کافی را به احترام و حرمت مدرسه که نهاد آموزشی است دارند.

در ادامه این نشست خبرنگاری پرسید «تعداد زیادی از نوجوانان در سن پایین در اجتماعات اخیر حضور داشتند و حتی یک دختر و پسر ۱۳ و ۱۴ ساله بین کشته‌شدگان حوادث اخیر بوده‌اند» او ادامه داد که به اعتقادش «معاونت پرورشی به شکاف نسلی و دغدغه‌های این نسل توجه ندارد، در این‌باره چه کرده‌اید؟» که وزیر پاسخ داد: اینکه تعداد زیادی از دانش‌آموزان در اجتماعات بودند گزاره تایید شده‌ای نیست. از استان‌ها اطلاع گرفتیم و گزارش مستند و دقیقی درباره کشته‌شدگان هم نداریم.

وزیر آموزش و پرورش در عین حال افزود: اما قبول داریم که جامعه در معرض تغییرات گسترده و پرشتاب است که روح و ذهن و روان نسل جدید را هم متاثر کرده‌ است. تجهیز جوانان به توانمندی‌هایی برای مواجهه فعال با این تغییرات از ماموریت‌های اصلی ماست. برای این حادثه خاص کمیته و کارگروهی تشکیل نشده اما در مجموع توجه ویژه به نسل نوجوان در اولویت ماست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
1
42
چه جالب تو این مملکت هیچکس از مسئولین ازهیچ چیز خبرندارد واقعا این کشور را خدا نگه داشته وگرنه که خیلی..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
30
چقدر برایش مهم که اطلاع داشته باشد یا نداشته باشد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
28
هیچکدام از مسولین از درون جامعه خبر درستی ندارند فقط چیزهایی شنیده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
21
واقعا شماهاکلا ازهیچ چیزی درحوزه مسئولیت خودتان خبرندارید کجا سیرمیکنید؟؟؟!!
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
22
وقتی رییس جمهور مملکت خبر نداره بنزین کی گرون میشه! این که دیگه حال و روزش مشخصه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
عمدا میخواستند هیچ کس خبر نداشته باشد تا درز نکند و پمپ ها شلوغ ذخیره سازی نشود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
پمپ شلوغ بهتر بود یا 300 جنازه؟؟؟؟
مهدی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
2
اقای وزیر محترم علت اجرای ناقص افزایش حقوق برای معلمان پیمانی(ماده۲۸)ورودی مهر۹۸ و اختلاف حقوق بیش از ۴۰۰هزار تومانی بین آنها و معلمین ورودی مهر۹۷ با طبقه و شرایط شغلی یکسان چیست؟ شماها حق و حقوق قانونی معلمین رو پرداخت نمی کنین بعد به فکر ارتقائ معیشت آنها هستین. فوق لیسانس با حکم 1700 و دریافنی 1550 زیر نظر سازمان شما داره کار میکنه به اندازه یک کارکر هم حقوق نمی گیره. واقعا متاسفم برای همه.......
فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
2
با حضور و غیاب در سطح مدارس، افراد غایب قابل شناسایی و رصد هستند، وای به حال این وزیر با این پاسخ های مهمل
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
10
از همه چیزخبر دارید فقط جرات بیان حقیقت را ندارید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین