کد خبر: ۶۲۴۱۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

کلاهبرداری با ترفند پوشش اجباری بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به پرداخت مطالبات این سازمان به موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد، گفت: پرداخت مطالبات در سال جاری در مقایسه با سال های گذشته با شتاب بیشتری صورت گرفته و تلاش می شود میزان معوقات موسسات طرف قرارداد به صفر برسد.
آفتاب‌‌نیوز :

حسین بانک در خصوص آخرین وضعیت پرداخت بدهی بیمه سلامت به پزشکان و داروسازان، اظهار کرد: مطالبات مراکز خصوصی شامل داروخانه های خصوصی تا شهریورماه سال جاری، بیمارستان‌های خصوصی و پزشکان تا مردادماه و مراکز پاراکلینیک تا تیرماه ۹۸ پرداخت شد.

وی همچنین در مورد پرداخت های موسسات دانشگاهی، گفت: بخشی از مطالبات مردادماه ۹۸ این موسسات پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان ادامه داد: با تصویب آئین نامه اجرایی بیمه پایه اجباری سلامت، پوشش بیمه سلامت برای تمام افراد فاقد پوشش بیمه‌ای، اجباری است و برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع انجام می‌شود. بر اساس این آیین نامه، تمام افراد بیمه نشده، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

به گفته وی، وزارت تعاون نیز بر اساس این مصوبه مکلف است حداکثر تا یک ماه، پاسخ آزمون وسع را به سازمان بیمه سلامت ارائه کند و بیمه سلامت بر اساس نتیجه آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه باید افراد را تحت پوشش قرار دهد.

به گزارش بیمه سلامت استان اصفهان، بانک نسبت به شیوه‌ های کلاهبرداری با استفاده از نام سازمان بیمه سلامت و اطلاع رسانی پوشش اجباری بیمه سلامت برای افراد فاقد پوشش بیمه درمانی هشدار داد و گفت: سودجویان از همین کلمه «اجباری» استفاده کرده و با خانواده ها تماس می گیرند و در قبال دریافت پول کارت جعلی با نام بیمه سلامت تحویل می دهند.

وی از شهروندان خواست در مواجهه با این افراد هوشیار باشند و خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت را صرفاً از طریق ۱۰۳ نقطه از دفاتر پیشخوان و ادارات بیمه سلامت در سطح استان دریافت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین