کد خبر: ۶۲۴۲۲۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲

بهترین راه برای مقابله با «خودکشی»

براساس گزارشی که روز جمعه توسط موسسه بلک استرالیا منتشر شد، راهبردهای پیشگیری از خودکشی دیجیتال بهترین راه برای دستیابی به افراد آسیب پذیر و کمک به مقابله با رشد نرخ خودکشی است.
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس گزارشی که روز جمعه توسط موسسه بلک استرالیا منتشر شد، راهبردهای پیشگیری از خودکشی دیجیتال بهترین راه برای دستیابی به افراد آسیب پذیر و کمک به مقابله با رشد نرخ خودکشی است.

بررسی بیش از ۶۷۰۰ مقاله بین المللی و ۱۶ آزمایش علمی نشان داد که زمینه ظهور ابزارهای دیجیتالی که خودکشی را هدف قرار می‌دهند می‌تواند راهی مؤثر برای دستیابی به کسانی باشد که در سکوت به خودکشی فکر می‌کنند.

میشل تای از مؤسسه بلک استرالیامی‌گوید: رویکرد دیجیتال تعدادی از موانع از جمله هزینه، انعطاف پذیری و شرم از صحبت درباره این موضوع را از بین می‌برد که مانع دسترسی بسیاری از افراد نیازمند به درمان رو در رو می‌شود.

تای در ادامه افزود: آنها می‌توانند به صورت انعطاف پذیر مورد استفاده قرار گیرند و می‌توان از آنها بطور ناشناس استفاده کرد که بسیار مهم است زیرا ننگ صحبت درباره خودکشی یکی از موانع اصلی کمک به افراد است.

وی افزود: از آنجا که این مداخلات دیجیتال می‌توانند با هزینه کم تحویل داده شوند و از آنجا که فناوری بسیار گسترده است، آنها توانایی ارائه پشتیبانی درمانی با کیفیت بالا را دارند.

هیچ یک از روش‌های مورد توافق از نظر روانشناسی در زمینه کاهش افکار خودکشی وجود ندارد و در حال حاضر طیف وسیعی از سبک‌ها و رویکردها برای عرصه در حال ظهور دیجیتال ترسیم شده است.

تیا تأکید کرد: برخی از این رویکردها مبتنی بر آموزش روانشناختی هستند و بیشتر در مورد توضیح و عادی سازی مشکل هستند تا افراد احساس تنهایی نکنند و همچنین اطلاعات مفیدی را ارائه دهند.

وی گفت: بعضی از آنها فراتر از این عمل می‌کنند و راهکارهایی ارائه می دهند که می‌توانند الگوهای فکری غیرمجاز را تغییر دهند که ممکن است به افسردگی یا رفتارهای خودکشی یا استراتژی‌هایی برای کمک به مقابله تبدیل شوند.

با وجود بیشماری رویکردها و تلاش‌ها، بیش از هشت نفر هر روز در استرالیا خودکشی می‌کنند و تا ۷۰ درصد از کسانی که در معرض خطر خودکشی هستند، به دنبال کمک نیستند.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در ژوئیه سال جاری گفت: پیشگیری از خودکشی اولویت اصلی دولت است و یک مشاور ملی پیشگیری از خودکشی را منصوب کرد تا یک رویکرد یکپارچه در مورد این موضوع را تدوین کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین