کد خبر: ۶۲۴۵۵۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰

ایرانیان چقدر مطالعه می‌کنند؟

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جامعه ما واقعا نگران رشد کتابخوانی هستیم با این همه تحصیل‌کرده هنوز سرانه مطالعه در کشور 13 دقیقه است.
آفتاب‌‌نیوز :

باحضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان، در حسینیه شهدا جیرفت افتتاح شد.

محسن جوادی در این مراسم اظهار داشت: مردم جنوب کرمان میهمان‌نواز و فرهنگ‌دوست هستند و بنده از همه دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه کتاب دراین منطقه قدردانی می‌کنم.

ایرانیان چقدر مطالعه می‌کنند؟

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: اصل نمایشگاه این است که کتابخوانی رواج پیدا کند و ما به‌دنبال این مهم هستیم.

وی افزود: در جامعه ما واقعا نگران رشد کتابخوانی هستیم با این همه تحصیل‌کرده هنوز سرانه مطالعه در کشور 13 دقیقه است.

جوادی عنوان داشت: با وجود فضای مجازی از سال 90 تاکنون سرانه کتاب‌خوانی درکشور رشد کرده است ولی بازهم جای نگرانی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تمدن ایران قدمت بالایی دارد، ایران با خیام، فردوسی و مولانا شناخته شده است و بزرگان ادب بودند که تمدن ایران را نگه داشتند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: ما درحال تلاش برای توسعه کتابخانه‌های جنوب کرمان هستیم و این به تنهایی توسط ‌دولت میسر نمی‌شود.

حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان در این مراسم اظهار داشت: در کل کشور برنامه فرهنگی برگزار می‌شود و نمایشگاه‌های کتاب یکی از آن‌هاست.

وی بیان داشت: هشت کلان برنامه فرهنگی در حال اجرا است و در بحث پایتختی کتاب برای جنوب کرمان و جشنواره‌های فرهنگی فعالیت‌های خوبی انجام شده است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین