کد خبر: ۶۲۴۵۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹

روایت مقام آگاه از آمار کشته‌شدگان اعتراضات بنزینی!

گزارش کمیته های استانی در خصوص ترکیب و نحوه جان باختن قربانیان حوادث اخیر در کشور در دست تنظیم است که پس از نهایی شدن و جمع بندی از سوی مراجع مسئول اعلام‌خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که مقامات رسمی درخصوص آمار قربانیان اعتراضات بنزینی سکوت کرده‌اند، همچنان گمانه‌زنی‌ها در این خصوص ادامه دارد. برخی رسانه‌های خارجی این آمار را بین 200 تا 450 نفر اعلام کرده‌اند. با این حال، در این خصوص، یک مقام مطلع به نورنیوز گفته است: به منظور ارزیابی دقیق میزان خسارت‌های جانی و مالی رخدادهای اخیر در کشور و رسیدگی قانونی به حقوق آسیب دیدگان، کمیته های استانی با حضور مسئولین ذیربط دستگاههای مختلف تشکیل و در حال بررسی دقیق اسناد، مدارک، شواهد و اظهارات شاهدان حاضر در مناطق آشوب زده است.

وی اظهار داشت: جان باختگان حوادث اخیر شامل ۴ گروه می شوند: بخش اول مربوط به شهدای نیروهای انتظامی و بسیج است که وضعیت و تعداد آن‌ها مشخص است. گروه دوم مردم عادی هستند که در تظاهرات اعتراضی حضور نداشته و به دلایل مختلف از جمله حمله اشرار و ضدانقلاب، آتش سوزیها و حمله به مراکز تجاری و مسکونی و… جان خود را از دست داده اند. گروه سوم‌ معترضانی هستند که برای اعلام اعتراض خود به صورت مسالمت آمیز به خیابانها آمده و در جریان درگیریهای ایجاد شده به صورت مشکوک کشته شده اند. گروه چهارم نیز عناصر ضدانقلاب، اشرار مسلح و اوباش سازماندهی شده هستند که در جریان حمله به مراکز نظامی و انتظامی و یا درگیری مسلحانه با نیروهای حافظ امنیت کشته شده‌اند.

روایت مقام آگاه از آمار کشته‌شدگان اعتراضات بنزینی!

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به این که بیشترین تعداد کشته ها مربوط به گروه دوم است، شناسایی و بررسی دقیق نحوه جان باختن آنها اقدامی زمان بر و بسیار مهم است که در دست پیگیری می باشد.

وی در پایان با تاکید بر حساسیت فوق العاده مسئولین کشور نسبت به تامین حقوق شهروندان و خانواده هایی که در جریان وقایع اخیر دچار خسارتهای مادی و جانی شده اند، گفت: مدعی اصلی پیگیری حقوق این عزیزان، نظام جمهوری اسلامی بوده و به طور قطع این روند تا دستیابی به نتیجه نهایی ادامه خواهد یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
0
چه جالب با این گروه بندی که ایشون کردند مشخص شد که تو کشور کلی اشرار مسلح داریم .........؟ تا الان چطور این همه اشرار مسلح شناسایی نشده بودند؟ .......................
غیث
|
United States of America
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
0
نهایتا" از مردم عادی دو نفر بیشتر کشته نشده که اونهم از فرط پشیمانی خودکشی کرده اند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین