کد خبر: ۶۲۴۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

هوای تهران سالم شد

کیفیت هوای پایتخت امروز سه‌شنبه با کاهش ۵۲ واحدی غلظت آلاینده‌های ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون و قرار گرفتن روی شاخص لحظه‌ای ۹۱ در شرایط سالم قرار گرفت.
هوای تهران سالم شد
آفتاب‌‌نیوز :

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،  متوسط میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز روی شاخص ۱۴۳ قرار گرفت.

در همین مدت، شاخص غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۷۸ و منواکسید کربن با شاخص ۲۳ است.

ایستگاه‌های پارک شکوفه (منطقه ۱۴) با شاخص ۱۶۶، شاد آباد (منطقه ۱۸) با شاخص ۱۶۱ و پیروزی (منطقه ۱۳) با شاخص ۱۶۰ در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران داشته اند.

همچنین ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱)، اقدسیه (منطقه ۱) و پونک به ترتیب با شاخص‌های ۸۴، ۹۸ و ۱۰۲ در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز به ترتیب کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران را نشان می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین