کد خبر: ۶۲۴۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴

مجلس باید همیشه در راس امور باشد

رئیس کتابخانه مجلس با اشاره به فرموده امام مبنی بر این که مجلس در راس امور است گفت: همه باید از حامیان و حافظان این شعار بزرگ باشیم که دایما مجلس در راس امور باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام علی عماد در هفتمین همایش تاریخ مجلس اظهار کرد: مجلس نماد پربارترین محصول انقلاب مشروطه است که برای شکل گیری آن عمیق‌ترین کارها و دلسوزی‌ها صورت گرفت.

وی با اشاره به فعالیت‌های کتابخانه مجلس گفت: کتابخانه مجلس براساس ماموریت و اساس نامه خود منابع مرتبط با نهاد قانونگزاری را گردآوری می‌کند و در ضمن این کار موظف به تهیه مجموعه‌ای از مطالعات در موارد مرتبط با قانون‌گزاری و تاریخ پارلمان است.

عماد: مجلس باید همیشه در راس امور باشد

عماد با بیان این که تاکنون شش همایش بررسی تاریخ مجلس برگزار شده است گفت: امروز هفتمین دوره این همایش برگزار شد کتابخانه مجلس براساس ماموریت پژوهشی خود در سه سال اخیر گروه‌های پژوهشی مرتبط با ماموریت خود را تشکیل داده است در مجلس سه نهاد پژوهشی، مرکز پژوهش‌ها، کتابخانه مجلس و مرکز تحقیقات اسلامی وجود دارد. ماموریت مرکز پژوهش‌ها مطالعه نظری و کاربردی میدانی مرتبط با قانون‌گزاری است ماموریت کتابخانه مجلس مطالعات تاریخی درباره تاریخ پارلمان و بخش‌های پارلمانی و ماموریت مرکز تحقیقات مرتبط با حوزه مطالعات اسلامی است.

رئیس کتابخانه مجلس با اشاره به فرمایش امام مبنی بر این که مجلس در راس امور است گفت: همه باید از حامیان و حفاظان این شعار بزرگ باشیم که دایما مجلس در راس امور باشد و در راس امور بماند و انشالله این طور خواهد بود.

عماد همچنین با اشاره به تهیه طرح تدوین دانشنامه قانون‌گزاری ایران با استانداردهای موجود جهت پشتیبانی از پژوهش‌های حوزه پارلمانی گفت: طرح تاسیس رشته مطالعات قانون‌گزاری به عنوان رشته مطالعات حقوقی با گرایش مطالعات پارلمانی در بخش حقوق عمومی از مقطع کارشناسی ارشد را پیگیری می‌کنیم این طرح را پردیس فارابی دانشگاه تهران با کمک کارشناسانی از کتابخانه و مرکز تحقیقات مورد پیگیری قرار می‌دهد که رئیس مجلس هم از آن پشتیبانی کرده است.

وی در پایان گفت: مجلس به دنبال آن است که متن و حاشیه مذاکرات و اسناد کمیسیون‌ها را به صورت مدون جمع آوری کند و ظرفیت نمایندگان و اسناد تاریخی موجود استفاده نماید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین