کد خبر: ۶۲۴۸۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

مسکو : امیدوارم عراق دچار خلأ قدرت نشود

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، کشورش امیدوار است، در پی استعفای نخست وزیر عراق در میان بحران سیاسی و اجتماعی این کشور، خلأ قدرت در عراق ایجاد نشود.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روسیاالیوم، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت: امیدواریم فراکسیون‌های اکثریت در چارچوب زمانی که قانون اساسی عراق مشخص می‌کند، در انتخاب نامزد برای سمت نخست وزیری موفق عمل کرده و مانع از وقوع خلأ قدرت در این کشور شوند؛ خلأیی که تهدیدی برای تشدید بحران سیاسی داخلی است.

وی افزود: موفقیت فراکسیون‌های اکثریت در انتخاب نامزدی برای سمت نخست وزیری می‌تواند به عبور از اختلافات داخلی کمک کرده و عراق را به مرحله ثبات بازگرداند.

مسکو : امیدوارم عراق دچار خلأ قدرت نشود

نبنزیا به اهمیت ادامه گفت‌وگو میان دولت مرکزی عراق با اقلیم کردستان پرداخت و گفت: تداوم گفت‌وگوها به منظور بازگشت تفاهم میان بغداد و اربیل حائز اهمیت است و ما اطمینان داریم که بهبودی روابط میان دو طرف به تقویت امنیت عراق کمک خواهد کرد.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق از روز سه شنبه رایزنی‌ها را با بارزترین گروه‌های سیاسی پیرامون تعیین نخست وزیر جدید پس از استعفای عادل عبدالمهدی آغاز کرده است.

روز یکشنبه، پارلمان عراق با استعفای عبدالمهدی موافقت کرد که گفته بود، هدفش از استعفا پایان دادن به بحران کشور است. براساس قانون اساسی عراق، رئیس جمهور ظرف ۱۵ روز پس از استعفای نخست وزیر مهلت دارد، نامزد جدید را برای این پست تعیین کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین