کد خبر: ۶۲۴۸۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

اون با اسب سفید بازگشت؛ اقدامی جدی در راه است؟!

هم‌زمان با اعلام برگزاری قریب‌الوقوع نشست کم‌سابقه رهبران ارشد حزب حاکم کره شمالی، کیم جونگ اون بار دیگر سوار بر اسب سفیدش راهی کوهستان شد؛ حرکتی که به گفته تحلیلگران حاکی از آن است که پیونگ‌یانگ برای اتخاذ موضعی خصمانه‌تر آماده می‌شود.
اون با اسب سفید بازگشت؛ اقدامی جدی در راه است؟!
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش خبرگزاری دولتی کره‌شمالی موسوم به "کی‌سی‌ان‌ای" «کیم جونگ اون برای دومین بار ظرف دو ماه سوار بر اسب سفیدش به کوهستان پکتو رفت و این بار همسر و افسران نظامی ارشد او را همراهی کردند» و طبق گزارش این خبرگزاری رسمی «هدف از این اقدام "روحیه‌بخشی " به مردم بود.»

کیم جونگ اون هشدار داده است، ایالات متحده تا پایان امسال فرصت دارد تا امتیازات بیشتری برای آغاز دوباره مذاکرات هسته‌ای به بن‌بست رسیده ارائه دهد، در غیر اینصورت کره‌شمالی "مسیر جدید" نامشخصی را دنبال می‌کند که تحلیلگران می‌گویند امکان دارد شامل از سرگیری پرتاب‌های موشک بالستیک قاره‌پیما یا آزمایش‌های هسته‌ای شود.

اون با اسب سفید بازگشت ؛ اقدامی جدی در راه است؟!

ایالات متحده از کره‌شمالی خواسته است تا میزان قابل توجهی از زرادخانه هسته‌ای خودش را پیش از تسهیل تحریم‌های تنبیهی بین‌المللی، تسلیم کند؛ در حالیکه پیونگ‌یانگ ایالات متحده را به ارائه درخواست‌های "گانگستری" برای خلع سلاح یکجانبه متهم می‌کند.

اون با اسب سفید بازگشت ؛ اقدامی جدی در راه است؟!

استیون بیگان، نماینده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی سه‌شنبه در واشنگتن گفت، ایالات متحده در مذاکرات با پیونگ‌یانگ تسلیم نخواهد شد. بیگان پیشتر ضرب‌الاجل پایان سال را رد کرده و آن را "مصنوعی" توصیف کرد و هشدار داد که اگر کره‌شمالی گام‌های تحریک‌آمیزتر بردارد مرتکب "اشتباهی بزرگ" می‌شود و "فرصت را از دست می‌دهد".

اون با اسب سفید بازگشت ؛ اقدامی جدی در راه است؟!

در همین حال تحلیلگران معتقدند، خبر برگزاری نشست جامع کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره در اواخر دسامبر نشان می‌دهد که کره‌شمالی تا چه حد درباره اتخاذ تصمیمی مهم جدی است. چنین نشست‌هایی اغلب زمانی برگزار می‌شود که کره‌شمالی قصد اعلام تغییرات سیاسی مهم دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Oman
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
1
جای تاسفه که چطور ...... یک کشور بزرگ رو به فلاکت و ذلت و دشمنی با دنیا کشانده
گواه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
0
.... مگه بهتره دادا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین