کد خبر: ۶۲۴۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

توکیو: ایران را از قصد خود برای اعزام نیرو به خاورمیانه مطلع کردیم

دبیر کابینه دولت ژاپن گفت، توکیو به ایران اطلاع داده است که قصد دارد تعدادی از نیروهای نظامی خود را به خاورمیانه اعزام کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری کیودو، یوشیهیده سوگا دبیر کابینه دولت ژاپن امروز (چهارشنبه) در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: ما به ایران اطلاع داده‌ایم که قصد داریم برای بهبود ظرفیت‌های‌ خود برای جمع‌آوری اطلاعات و اطمینان از امنیت کشتیرانی در خاورمیانه تعدادی از نیروهای نظامی خود را به منطقه اعزام کنیم.

وی در ادامه گفت که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در جریان دیدار روز سه‌شنبه خود با عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه ایران، طرح اعزام نیرو به خاورمیانه را تشریح کرده است.

توکیو: ایران را از قصد خود برای اعزام نیرو به خاورمیانه مطلع کردیم

سوگا تصریح کرد: ما توضیح دادیم که در حال بررسی استفاده از نیروهای دفاعی‌ خود برای ارتقاء جمع‌آوری اطلاعات (در خاورمیانه) هستیم.

دبیر کابینه دولت ژاپن همچنین گفت: شینزو آبه به عراقچی گفته است که ایران، با توجه به موقعیتش در خلیج فارس می‌بایست به الزامات خود برای تضمین ایمنی دریانوردی و کشتیرانی در این منطقه عمل کند.

به گزارش کیودو، منابع آگاه دولت ژاپن گفته‌اند که طرح اعزام نیروی نظامی به همراه یک ناو جنگی و هواپیما برای نظارت بر فعالیت‌های کشتیرانی در خاورمیانه در انتظار تائید کابینه است.

یوشیهیده سوگا در نشست خبری امروز خود به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه نماینده ایران (عباس عراقچی) چه واکنشی به تصمیم شینزو آبه داده است، پاسخی نداد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین