کد خبر: ۶۲۴۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۷

کمک هفتصد میلیون دلاری اسرائیل به دولت فتح

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کابینه اسرائیل در جلسه روز یکشنبه خود با انتقال هفتصد میلیون دلار از وجوه متعلق به تشکیلات خودگردان فلسطین که پیش‌تر توسط بانک‌های این رژیم مسدود شده‌بود موافقت کرد، اقدامی که به نظر می‌رسد ادامه جانبداری آشکار تل‌آویو از محمود عباس رهبر فلسطینیان در مقابل جنبش حماس باشد.

به گزارش خبرگزاری رویتر این میزان پول مربوط به درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین نزد بانک‌های اسرائیلی بوده‌است که پس از پیروزی جنبش حماس در انتخابات پارلمانی سال 2005 توسط این رژیم بلوکه شد. مقامات رژیم صهیونیستی دلیل توجیهی خود برای مسدود ساختن غیرقانونی وجوه فلسطینیان را نگرانی از صرف شدن این پول برای سازماندهی حملات تروریستی علیه قلمرو اسرائیل عنوان کرده‌بودند.

ایهود اولمرت در سخنان خود در جلسه روز یکشنبه پارلمان هدف از این تصمیم را «اعطای یک کمک دقیق و هوشمندانه» به «جناح طرفدار صلح» در سرزمین های فلسطینی عنوان کرد. وی افزود: «ما به همان اندازه که در یاری رساندن به دولت جدید مصمم هستیم از ابومازن می‌خواهیم که به‌طور جدی وارد جنگ علیه تروریست‌ها شود».
مقامات رژیم صهیونیستی هفته گذشته پس از انحلال دولت تحت رهبری حماس از سوی محمود عباس و تشکیل کابینه جدید به نخست‌وزیری دکتر فیاد، تکنوکرات سرشناس فلسطینی رسما اعلام کردند که مانعی برای آغاز گفتگوهای مستقیم با این دولت نمی‌بینند و کمک‌های اقتصادی این رژیم به تشکیلات خودگردان نیز که در دوسال گذشته متوقف شده‌بود از سر گرفته می‌شود.

به گزارش رادیو اسرائیل مبلغ یادشده به طور یک‌جا در اختیار تشکیلات خودگردان فلسطین قرار نخواهد گرفت و انتقال آن در چند مرحله و با نظارت یک یا چند کشور ثالث انجام خواهد شد. 

گفتنی است آویگدور لیبرمن و ایزاک آهارانوویچ وزاری راست‌گرای دولت رژیم صهیونیستی در رای‌گیری روز یکشنبه به پیشنهاد نخست‌وزیر ایهود اولمرت برای بازگرداندن درآمدهای مالیاتی فلسطینیان به تشکیلات خودگردان رای منفی دادند. توجیه این دو نفر برای مخالفت با این پیشنهاد «فقدان اراده جدی در تشکیلات خودگردان برای توقف حملات تروریستی ‌علیه اسرائیل» عنوان شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین