کد خبر: ۶۲۴۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

هشدار برای وقوع صاعقه و طغیان رودخانه‌ها

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، تشدید فعالیت سامانه بارشی امکان طغیان رودخانه‌ها، وقوع سیلاب، بارش تگرگ و صاعقه در مناطق مستعد، متلاطم شدن آب‌های شمال خلیج فارس و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی و کاهش دید در برخی نقاط کشور وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سازمان هواشناسی، از روز پنجشنبه ۱۴ آذرماه با شروع و تشدید فعالیت سامانه بارشی شاهد بارش شدید باران در سواحل گیلان و غرب مازندران با حداکثر بارش ۵۰ تا ۷۰ میلیمتر خواهیم بود. همچنین در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات گیلان و مازندران بارش برف با حداکثر ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر پیش بینی شده است.

هشدار برای وقوع صاعقه و طغیان رودخانه‌ها

این شرایط موجب بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی در این استان‌ها می‌شود، بنابراین هموطنان در ترددهای خود احتیاط کنند و از توقف اطراف رودخانه‌ها بپرهیزند. این وضعیت تا اوایل جمعه ۱۵ آذرماه ادامه دارد.

در ادامه فعالیت این سامانه بارشی از جمعه شب ۱۵ آذرماه خوزستان، شمال بوشهر، جزایر شمالی خلیج فارس شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود که حداکثر بارش در این مناطق بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر و استان‌های ایلام و کرمانشاه حداکثر بین ۲۵ تا ۳۵ میلیمتر خواهد بود.

همچنین شاهد بارش برف در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، دامنه‌های زاگرس در شمال فارس، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان با حداکثر ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر و در غرب کردستان و شمال قزوین حداکثر ۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر خواهیم بود که موجب طغیان رودخانه‌ها، سیلاب و بارش تگرگ و صاعقه در مناطق مستعد، متلاطم شدن آب‌های شمال خلیج فارس و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی و کاهش دید خواهد شد.

سازمان هواشناسی به هموطنان توصیه می‌کند که احتیاط لازم را در تردد داشته باشند، از توقف در اطراف رودخانه‌ها، مسیل‌ها و در مناطق جنوبی خودداری کنند و انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر رویداد رگبار شدید باران، تگرگ و صاعقه را از یاد نبرند. این شرایط تا اواخر شنبه ۱۶ آذرماه ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین