کد خبر: ۶۲۴۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

سفیر سابق آمریکا در انگلیس: به خاطر صحبت درباره اوباما اخراج شدم

یکی از دیپلماتهای ارشد سابق سفارت آمریکا در انگلیس فاش کرده، در سال ۲۰۱۸ به دلیل صحبت کردن درباره باراک اوباما در یک سخنرانی از سمتش اخراج شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

بنا به گزارش مجله GQ، لوییس لوکنز که تا نوامبر ۲۰۱۸ به عنوان معاون سفیر آمریکا در انگلیس مشغول به کاربود از سوی وودی جانسون، سفیر آمریکا در این کشور در زمانی که هفت ما تا پایان حکمش در این سمت باقی مانده بود اخراج شده است.

به نوشته این مجله، لوکنز گفته است، اخراج شدنش به این خاطر بوده که در سخنرانی در دو دانشگاه انگلیسی در آستانه مناسبت هالووین، ماجرایی درباره باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا نقل کرده است.

سفیر سابق آمریکا در انگلیس: به خاطر صحبت درباره اوباما اخراج شدم

لوکنز در این سخنرانی به موضوع سفر سال ۲۰۱۳ باراک اوباما به کشور سنگال و استقبال گروهی از مردم در این سفر از وی با پوشیدن تی‌شرتهایی با طرح جمله "ما عاشق اوباما هستیم" پرداخت. لوکنز در این سخنرانی گفت، چیزی که او را تحت تاثیر قرار داده این بوده که اوباما و مکی سال، رئیس جمهور سنگال به رغم اختلافاتشان با هم "دوست" هستند.

لوکنز در ادامه این سخنرانی از عملکرد اوباما در این سفر و مدیریت وضعیت توسط وی تحسین کرد.

این سخنرانی لوکنز در زمانی مطرح شد که روابط میان آمریکا و انگلیس به سبب تشدید اختلاف و جنگ لفظی میان دونالد ترامپ و صادق خان، شهردار لندن و همینطور ترزا می، نخست وزیر انگلیس پرتنش شده بود.

لوکنز به مجله GQ درباره روباط ترامپ با دیپلماتهایش اظهار کرد که شاهد "بالاترین سطح بی‌اعتمادی در میان سفرا و کارمندان وزارت خارجه به دولت که تاکنون مشاهده کرده بوده است".

لوکنز حدود ۳۰ سال سابقه کار در وزارت امور خارجه آمریکا را داشته و در چندین دولت مشغول به کار بوده است. او به عنوان سفیر سابق آمریکا در سنگال و مدتی نیز به صورت موقت سفیر آمریکا در انگلیس بوده است.

او خاطر نشان کرد: بسیاری از سفرای سیاسی ترامپ این اعتقاد بی اساس را دارند که بوروکراتهای دولت عمدتا شامل دموکراتها و لیبرالهایی هستند که علیه دستور کار ترامپ کار می‌کنند اما چنین چیزی واقعیت ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین