کد خبر: ۶۲۴۹۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳

جزئیات فسخ قرارداد ویلموتس/ آغاز مذاکره با سرمربی جدید

رئیس فدراسیون فوتبال طی توافقی دوطرفه قرارداد سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران را فسخ کرد و به زودی با برانکو ایوانکوویچ وارد مذاکره خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که پس از مراسم برترین‌های ۲۰۱۹ آسیا از هنگ‌کنگ راهی ترکیه شده بود، طی مذاکرات دو طرفه با نمایندگان ویلموتس قرارداد سرمربی بلژیکی تیم ملی را به صورت توافقی فسخ کرد.

برگ برنده رئیس فدراسیون فوتبال در مذاکرات با نماینده ویلموتس، درخواست کتبی پیشین این مربی به فدراسیون فوتبال برای فسخ قرارداد بود.

جزئیات فسخ قرارداد ویلموتس/ آغاز مذاکره با سرمربی جدید

براساس بندی در قرارداد فدراسیون فوتبال و ویلموتس، هر کدام از طرفین که تعهدات خود را نقض کنند، طرف مقابل امکان فسخ قرارداد به صورت یک طرفه را داشته است. بر این اساس مارک ویلموتس نیز پیش از این با ادعای تاخیر در پرداخت‌های فدراسیون فوتبال رسما درخواست فسخ کتبی به فدراسیون فوتبال ایران داد و در نتیجه فدراسیون فوتبال نیز با تکیه بر این درخواست، مذاکرات با ویلموتس برای فسخ قرارداد را پیش برد.

ویلموتس رسما در نامه‌اش اعلام کرده بود، چون فدراسیون فوتبال ایران به تعهدات مالی خود مطابق با قرارداد عمل نکرده، قرارداد دو طرفه فسخ تلقی می‌شود.

در مقابل فدراسیون فوتبال نیز با وجود عدم حضور ویلموتس در ایران و نقض قرارداد، هیچ‌گاه نتوانست از این موضوع به نفع فوتبال ایران بهره ببرد چرا که تمام ورود و خروج‌های این مربی با رضایت فدراسیون ایران و بلیت تهیه شده از سوی این فدراسیون انجام می‌شده است.

نکته جالب در موضوع همکاری ویلموتس و فدراسیون ایران جایی است که این مربی در نامه‌اش به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده بود که چنانچه ایران تمایل به ادامه همکاری با او را دارد، باید قرارداد جدیدی منعقد و بر اساس شرایط جدید، امکان ادامه فعالیت او و دستیارانش را فراهم کند. موضوعی که سرآغاز اراده فدراسیون فوتبال برای فسخ قرارداد با ویلموتس پس از بازی با عراق شده است.

قرارداد قطعی شخص مارک ویلموتس برای یک سال، ۲ میلیون یورو بوده است که با احتساب هزینه قرارداد دستیارانش کل مبلغ قرارداد کمتر از ۳ میلیون یورو بوده است.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال تا فسخ قرارداد و برای ۶ ماه فعالیت ویلموتش و کادرفنی تیم ملی، ۲ میلیون یورو بصورت کامل و نقدی پرداخت کرده است و این یعنی تسویه مالی کامل تا قبل از یک دسامبر (۱۰ آذر).

هم‌چنین مهدی تاج ماموریت داشته پس از فسخ توافقی قرارداد با ویلموتس، رسما مذاکرات انعقاد قرارداد با برانکو ایوانکوویچ را پیگیری کند. بر این اساس به نظر می‌رسد طی روزهای آینده با توافق احتمالی با برانکو، مربی کروات رسما جانشین ویلموتس خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین