کد خبر: ۶۲۴۹۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
ربیعی گفته "اکنون دوران سرمستی ارزی نیست"

سخنگوی دولت: کشور دچار کسری بودجه است/ دولت پولی برای توسعه ندارد

سخنگوی دولت با بیان اینکه کشور دچار کسری بودجه است گفت: اکنون دوران سرمستی ارزی نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

علی ربیعی در نشست هم‌اندیشی خانواده بزرگ گروه توسعه ملی که روز دوازدهم آذرماه برگزار شد، گفت: این نشست‌ها به منظور هم‌افزایی و دانش‌افزایی برگزار می‌شود و قصد دارم امروز در جمع مدیران صنعتی و تجاری برخی از تجربه‌های زیسته خودم را که حاصل از شش سال تجربه در مدیریت با واسطه بنگاه‌های اقتصادی است را بیان کنم.

وی ادامه داد: امروز مردم ایران بیش از هر چیز دیگری به امید نیاز دارند و امید مهمترین نیاز جامعه ایرانی است. این در حالی است که مسئولیت‌پذیری و امیدواری دو کلید مهم در بهبود وضع امروز ایران و بنگاه‌های اقتصادی است.

سخنگوی دولت: کشور دچار کسری بودجه است/ دولت پولی برای توسعه ندارد

سخنگوی دولت به مدیران صنعتی توصیه کرد که به منظور کسب موفقیت، تکنوکراتی و تخصص‌گرایی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و از مداخله ذی‌نفعان من غیر حق جلوگیری کنند و گفت: در دوران مسئولیتم بیشترین ضربه و فشار را همین گروه به من آوردند.

ربیعی با اشاره به اینکه یک مدیر همواره باید به فکر اتخاذ بهترین تصمیم‌ها باشد، افزود: یکی از مهمترین دلایل موفق نشدن در مدیریت بنگاه‌ها این است که نخبه‌پروری انجام نشده است. در حالی که نخبه شناسی و داشتن تفکر توسعه‌ای یکی از راه‌های رشد اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه کشور دچار مشکل کسری بودجه است و تلاش دولت برای جبران آن است، اظهار کرد: در تاریخ، تاکنون هیچ کشوری در هیچ زمانی تحت فشار چنین تحریم‌هایی قرار نداشته است و اکنون دوران سرمستی ارزی نیست.

سخنگوی دولت اضافه کرد: امروز دولت پولی برای توسعه ندارد و بخش خصوصی نیز ضعیف شده است؛ بنابراین نباید به شرکت‌های خصولتی حمله کرد. من با خصوصی‌سازی مخالف نیستم اما خصوصی‌سازی زیرساخت و افراد آماده می‌خواهد؛ بنابراین واگذاری‌ها باید هوشمند باشد.

ربیعی به شرکت‌ها توصیه کرد: در شرایط کنونی اقتصادی در مجامع سود تقسیم نکنند و به جای آن، افزایش سرمایه و توسعه‌های کوچک را در دستور کار خود قرار دهند. در دوران تحریم که دولت پول ندارد، این دسته از شرکت‌ها باید به توسعه کمک کنند. امروز شرکت‌های عمومی مانند گروه توسعه ملی می‌توانند کشانه توسعه ایران باشند.

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه راه نجات کشور رشد طبقات متوسط صنعتی است، اضافه کرد: باید نگاه به خارج از کشور معطوف باشد و دانش از این طریق وارد شود؛ همچنین باید روزنه‌های ارتباطات بین‌المللی را حفظ کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Canada
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
9
شما که گفتید تحریم اثر ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
7
شرکتهای خودرو ساز و سایر شرکتهای مافیایی سود غیرواقعی خود را بین نورچشمان تقسیم میکنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین