کد خبر: ۶۲۴۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
تا پایان چهارمین روز ثبت‌نام

۴۷۸۱ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شدند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ۴ هزار و ۷۸۱ نفر داوطلب نمایندگی مجلس تا ساعت ۱۸روز چهارشنبه نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۸۸ درصد مرد و ۱۲زن هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

«سیداسماعیل موسوی» روز چهارشنبه با حضور در جمع خبرنگاران در محل ستاد انتخابات کشور با اشاره به آخرین آمار در چهار روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در یازدهمین دوره، افزود: جوانترین داوطلب امروز با ۳۰ سال سن و مسن ترین داوطلب با ۷۴ سال و ۷ روز ثبت نام کرد.

وی اضافه کرد: ۴ درصد از داوطلبان تحصیلات حوزی دارند، ۱۳ درصد در مقطع دکتری، ۷۷ درصد کارشناسی ارشد و مابقی تحصیلات لیسانس و کمتر از آن دارند.

۴۷۸۱ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شدند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان این که استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین میزان داوطلبی را در چند روز اخیر دارند یادآور شد: ۳ نفر هم از خارج از کشور توسط همکاران ما در وزارت خارجه ثبت نام کردند که امروز مدارک آنها برای رسیدگی به وزارت کشور ارسال شد.

موسوی گفت: متوسط رقابت برای هر کرسی تا این لحظه ۱۶ نفر است که عدد قابل توجهی است. ۲۹۰ کرسی در مجلس داریم که ۴ هزار و ۷۸۱ نفر تاکنون برای رسیدن به این کرسی ها ثبت نام کردند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه دوم اسفند امسال برگزار می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین