کد خبر: ۶۲۴۹۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
برای شرکت در نشست اوپک

زنگنه وارد وین شد

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران صبح روز پنجشنبه برای شرکت در یکصدوهفتادوهفتمین اجلاس کشورهای صادر کننده نفت، صبح پنجشنبه وارد وین پایتخت اتریش شد.
آفتاب‌‌نیوز :

طبق برنامه اعلام شده، زنگنه قرار است با محمد بارکیندو دبیر کل اوپک و تعدادی از وزرای شرکت کننده در اجلاس اوپک ملاقات‌های دوجانبه‌ای را داشته باشد.

وزرای نفت و انرژی کشورهای صادر کننده نفت از دیروز وارد وین شده‌اند. دیشب وزرای نفت عربستان، کویت، عراق وامارات با دبیر کل اوپک ملاقات کردند.

زنگنه وارد وین شد

کشورهای عضو و غیر عضو اوپک که قبلا درباره کاهش تولید روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای معادل ۱.۲ درصد تقاضای جهانینفت خام تا ماه مارس ۲۰۲۰ توافق کرده‌اند امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ آذر ماه) در وین ملاقات خواهند کرد تا درباره توقف، ادامه و یا کاهشبیشتر تولید نفت تصمیم‌گیری کنند.

نشست امروز اوپک در حالی برگزار می‌شود که عدم اطمینان از تقاضای نفت خام در سال آینده میلادی، رشد چشمگیر عرضه از سویرقبای کشورهای حاضر در توافق کاهش تولید و افزایش سطح ذخیره‌سازی نفت در جهان مسائلی هستند که اوپکی‌ها باید با در نظرگرفتن گزارش چشم انداز بازار نفت ۲۰۲۰ از سوی آژانس بین‌المللی انرژی به آن بپردازند.

در این گزارش ضمن پیش‌بینی کاهش تقاضا برای نفت اوپک در سال ۲۰۲۰، از افزایش میزان قابل‌توجه عرضه از سمت کشورهای غیرعضو اوپک خبر داده است که می‌تواند هر سطحی از تقاضای احتمالی را پاسخ دهد.

شرکت تحقیقاتی «ریستاد انرژی» پیش‌بینی کرده است که در صورت شکست نشست اوپک‌پلاس در زمینه کاهش میزان تولید در سال۲۰۲۰، ‌بهای نفت به ۴۰ دلار در هر بشکه سقوط می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
0
مفقود الاثر پیدا شد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین