کد خبر: ۶۲۴۹۸۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
تروئیکای اروپا ادعا کرد ایران برخلاف قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت عمل می‌کند

نامه انگلیس، فرانسه و آلمان به سازمان ملل درباره توسعه موشک‌های ایران

نمایندگان تروئیکای اروپا در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل مدعی شدند که توسعه برخی موشک‌های ایران خلاف قطعنامه شورای امنیت است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نمایندگان انگلیس، فرانسه و آلمان در سازمان ملل در نامه‌ای خطاب به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل این ادعا را مطرح کردند که ایران با توسعه موشک‌های دارای ظرفیت بالستیک خود برخلاف قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت عمل می‌کند و از تهران می‌خواهند از توسعه این گونه موشک‌ها پرهیز کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این در حالی است که طبق توافق هسته‌ای بین المللی (برجام) ایران تعهد داده است که از تولید موشک‌های «با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای» خودداری کند.

ادعای نمایندگان تروئیکای اروپا درباره توسعه موشک‌های ایران

این کشورها در نامه ادعایی خود به ویدئویی استناد می کنند که در ٢٢ آوریل ٢٠١٩ در فضای مجازی منتشر شده و در آن تصاویری از آزمایش یک موشک بالستیک میان برد به نام شهاب - ٣ نشان داده می شود.

آنها در نامه خود از گوترش خواسته‌اند تا در گزارش بعدی خود درباره برنامه موشکی ایران، این موشک‌ها را در تضاد با مفاد قطعنامه ٢٢٣١ اعلام کند.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده‌اند که به دنبال توسعه موشک‌های دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای نیستند و برنامه موشکی قانونی ایران تنها برای توسعه توان دفاعی کشور است که طبق قوانین بین المللی هر کشوری حق دارد آن را تقویت کند. از سویی این ادعای کشورهای اروپایی در حالی مطرح می‌شود که به هیچ یک از تعهدات برجامی خود پس از نقض آشکار آن توسط دولت آمریکا با روی کار آمدن دونالد ترامپ عمل نکرده‌اند.

آمریکا: محموله بزرگ قطعات موشک‌های ایران را توقیف کردیم

دیروز نیز مقام‌های ارشد آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مدعی شده‌اند که نیروی دریایی و گارد ساحلی این کشور یک «محموله بزرگ قطعات موشک‌های کروز» که «گمان می‌رود ایرانی باشند»، در دریای عرب کشف کرده است.

واشنگتن مدعی شده است که این محموله که سوار بر یک قایق چوبی بدون پرچم بوده، چهارشنبه هفته گذشته کشف شده و قرار بوده به «شورشی‌های یمنی» تحویل داده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ال طا ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
5
نمایندگان تروئیکای اروپا: ایران را برخلاف قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت, گزارش میکنند .

ایران به پشتیبانی مسکو اطمینان نداشته باشد .
پکن خودش را یک رفیق تجاری میداند تا متحد سیاسی .


تروئیکا به معنی سورتمه سه اسبه می باشد ولی در واژگان سیاسی به معنای مذاکرات سه جانبه ، نشست سه جانبه و یا ائتلاف سه جانبه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
2
تروئیکا چیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
0
2
اینها از کشورهای موثر اروپایی هستند که می خواستند بعد از خروج امریکا از برجام منافع ما از برجام را تامین کنند! و ما گفتیم با اروپا برجام را ادامه می دهیم.
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
1
2
هفت سال ملت را معطل این تروئیکا کردن ...آخرش هم تو زرد از آب در آمدند.... آقا بسه دیگه ... خسته نشدین؟؟؟؟
رضا
|
Belgium
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
1
با سلام اینها غربیها دوست ندارند کشورهایی که زمانی مستعمره بوده اند قدرت بگیرند. چون باید کیک بیشتری تقسیم کنند.به امید پیشرفتهای بیشتر ایران.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین