کد خبر: ۶۲۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۶
حسین كعبی عنوان کرد:

استیلی اشاره كند، با سر به پرسپولیس می‌روم

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: وقتی با فولاد قهرمان ایران شد به اندازه زمانی كه آن ضربه خطرناك را در جام جهانی آلمان به صورت لوئیز فیگو مادیرا كادیرو كوبید نام او آوازه بیشتری پیدا نكرد و همگان حسین كعبی را به عنوان یك مدافع، هافبك كلاسیك پسندیدند پس از مدتی حضور در لیگ قطر و امارات بار دیگر به ایران بازشت و در پرسپولیس یكی از بهترین دوران فوتبال خود را پشت سر گذاشت. حالا كه درگیر تمرینات تیم ملی شده صحبت‌های ضد و نقیضی درخصوص پیوستن او به یكی از تیم‌های لیگ برتر نگلستان به گوش می‌رسد. 

خبرگزاری ایپنا در خلال یكی از تمرینات تیم ملی دقایقی با این بازیكن به گفت و گو پرداخت كه ماحصل آن را در ذیل می‌خوانید:
مثل این‌كه خیال تمدید قراردادت را با پرسپولیس نداری و می‌خواهی در لیگ برتر انگلستان بازی كنی؟
نمی‌توانم علاقه درونی‌ام از بازی در لیگ برتر انگلستان را پنهان كنم. در حال حاضر 3 تیم از لیگ این كشور با مدیر برنامه‌هایم در حال مذاكره هستند كه اگر شرایط خوب پیش برود به آنجا خواهم رفت. ضمنا در حال حاضر كسی از پرسپولیس با من تماس نگرفته كه بخواهم درخصوص تمدید قراردادم با آنها صحبت كنم.

از جمع آن 3 تیمی كه اشاره كردی نام لستریستی و ویگان فاش شده و گویا مذاكرات مقدماتی هم با آنها انجام شده است؟
نام این گزینه‌ها را نمی‌دانم، اولویت حضور در خارج از ایران لیگ انگلستان است كه در حال حاضر مدیر برنامه‌هایم پیگیر مذاكرات خواهد بود.

اما پیش از این هم دوست داشتی به چارلتون آتلتیك بپیوندی كه آنها از قد و وزن تو ایراد گرفته بودند؟
مشكل آن‌قدر هم كه اشاره كردید بزرگ نبود، من از لحاظ مبلغ قرارداد با آنها توافق كرده بودم و حتی در تست فنی هم نمره قبولی گرفتم، اما تست پزشكی كه مربوط به قد و وزن است را نتوانستم در آن مقطع سریع پشت سر بگذارم و آنها به لحاظ فرصت اندك باقیمانده تا شروع رقابت‌های لیگ برتر انگلستان ترجیح دادند مرا جذب نكنند.

گویا سنگ بزرگی را جلوی پای پرسپولیسی‌ها گذاشته‌ای و گفته بودی اگر آنها خواهان یك قراردادی 2 ساله هستند باید مبلغی در حدود 750 میلیون تومان پرداخت كنند؟
این هم یكی دیگر از شایعاتی است كه پشت سر من وجود دارد، من فقط گفته بودم اگر آنها می‌خواهند قراردادی 2 ساله را منعقد كنم باید از لحاظ مالی مرا راضی كنند همین، هیچ وقت این مبلغ را تعیین نكرده بودم.

از قرار معلوم پیوستن استیلی به عوان سرمربی یا یكی از اعضای كادر فنی به پرسپولیس قطعی شده است، مشكلی از این بابت كه نداری و آیا می‌توانی با او كار كنی؟
استیلی یكی از بزرگان پرسپولیس است به لحاظ سوابقی كه دارد افتخار می‌كنم در كنارش باشم یا بهتر بگویم اگر او اشاره كند من با سر به پرسپولیس می‌روم و برای این تیم مثمرثمر خواهم بود.

از كاشانی كه به تازگی حكم مدیرعاملی پرسپولیس را دریافت كرده شناختی داری؟
ایشان در زمان سرمربیگری برانكو ایوانكوویچ كه تیم ملی برای صعود به جام جهانی آلمان تلاش می‌كرد یكی از حامیان ما بود و همواره بازیكنان را مورد الطاف خود قرار می‌دادند. تا آنجایی كه می‌دانم كاشانی می‌تواند از عهده مدیریت در باشگاه پرطرفداری مثل پرسپولیس برآید و مشكلات موجود را چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ وجود حاشیه‌هایی كه افكار بازیكنان را به خود مشغول كرده برطرف خواهد كرد.

نظرت درخصوص این لیست 8 نفره‌ای كه گفته می‌شود پرسپولیس برای فصل بعد به آنها احتیاجی ندارد چیست؟
این تصمیم را باید باشگاه و اعضای كادر فنی جدید بگیرند و من به عنوان یك بازیكن حق اظهار نظر كردن در مورد آن را ندارم.

فولاد با تمام شایستگی‌هایی كه داشت از لیگ برتر سقوط كرد و به رقابت‌های دسته اول رفت. فكر می‌كنی چه عواملی در این ناكامی سهم عمده‌ای داشتند؟
در میان مدیران باشگاه فولاد حساب رضائیان را باید از بقیه جدا كرد، او در این چند سالی كه مدیریت می‌كرد سعی داشت تیم كمترین فراز و نشیبی داشته باشد و همواره در زمره مدعیان قرار گیرد. اما متأسفانه سیاست غلطی كه درخصوص جوان‌گرایی فولاد اجرا شد و شمار زیادی از ملی‌پوشان به ناچار جدا شدند اصلی‌ترین عامل این ناكامی بود و نباید در این بین مایلی‌كهن را هم مقصر دانست. او كه نمی‌توانست خودش لباس فولاد را به تن كند و در كنار شاگردان خود به میدان برود. كدام بازیكنان تأثیرگذاری وجود داشت كه بتواند ورق را برگرداند و نتیجه دیداری را تغییر دهد. خودم به شخصه مقصران اصلی ناكامی فولاد را حلال نمی‌كنم.

تیم ملی پیش از جام ملت‌های آسیا باید مقابل غنا و جامائیكا بازی كند، آیا این دیدارها كمكی به رشد فوتبال ملی ما و هماهنگی بازیكنان خواهد كرد؟
از آنجایی كه قلعه‌نوعی اكثر پتانسیل موجود در فوتبال ایران را در اردو دارد این بهتر فرصت خواهد بود تا نفرات به هماهنگی بیشتری دست پیدا كنند و از شیوه تاكتیكی حریفان خود در جهت رفع نقاط ضعف و قوت خود به بهترین شكل بهره بگیرند.

تیم ملی ایران نزدیك به 31 سال است كه طعم قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را نچشیده و در این بین بالطبع رقبای سرسختی هم در پیش روی خود خواهد داشت، اوضاع را چطور ارزیابی می‌كنی؟
اكثر تیم‌های آسیایی به خصوص استرالیا، ژاپن، عربستان و كره جنوبی با تمامی نفرات خود به میدان خواهند آمد و هر تیمی كه از معدود فرصت‌های به دست آمده نهایت استفاده را ببرد به قهرمانی نزدیك‌تر خواهد شد و امیدوارم ایران آن تیم شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین