کد خبر: ۶۲۵۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

ملاقات سفیرایران با وزیر کشاورزی تاجیکستان

محمد تقی صابری سفیر فوق‌العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران با عزت اله ستاری وزیر کشاورزی جمهوری تاجیکستان دیدار و در خصوص توسعه زمینه های همکاری دو کشور در بخش کشاورزی تبادل نظر نمودند.
آفتاب‌‌نیوز :

در این دیدار عزت الله ستاری وزیر کشاورزی جمهوری تاجیکستان با اشاره به اشتراکات زبانی، فرهنگی، تاریخی و دینی دو ملت برادر ایران و تاجیکستان، بر ضرورت گسترش بیش از پیش روابط دو کشور تاکید و اقدامات دستاوردهای کشورش را در تأمین مواد غذایی و افزایش محصولات کشاورزی را تشریح کرد.

محمد تقی صابری سفیر کشورمان نیز با اشاره به تحولات مثبت چند ماهه اخیر در روابط ایران و تاجیکستان، دستاوردهای کشورمان در بخش کشاورزی در زمینه های تولید و توسعه ماشین آلات کشاورزی، تامین و اصلاح بذر محصولات، گسترش آبخیزداری و حفاظت خاک، افزایش ضریب خود اتکایی محصولات راهبردی اساسی، توسعه آبزی پروری و پرورش ماهی در دریا و پرورش طیور، توسعه باغات، توسعه و فرآوری گیاهان دارویی، شبکه های آبیاری و زهکشی و سامانه های نوین آبیاری، گسترش زیرساخت های اطلاعاتی و ارتباطی و افزایش تولیدات صنایع تکمیلی و تبدیلی در بخش کشاورزی را تشریح کرد.

ملاقات سفیرایران با وزیر کشاورزی تاجیکستان

سفیر کشورمان گفت با توجه به آب فراوان و زمینهای مناسب کشت در تاجیکستان، جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری در تمامی زمینه های بخش کشاورزی با جمهوری تاجیکستان می باشد.
عزت‌الله ستاری وزیر کشاورزی تاجیکستان با استقبال از پیشنهادات سفیر کشورمان گفت:آماده همکاری و استفاده از تجربیات کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران در بخش کشاورزی می باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین