کد خبر: ۶۲۵۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
ورود سامانه بارشی به کشور از امروز

بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در سمنان

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از سمت غرب و جنوب غرب طی امروز (۱۵ آذرماه) خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان  با بیان اینکه طی امروز (۱۵آذرماه) به سبب گذر موجی از شمال کشور و جریانات شمالی روی دریای خزر بارندگی در سواحل دریای خزر به‌ویژه نیمه غربی پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از اواسط امروز با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب غرب کشور، بارش در این مناطق آغاز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف و در جنوب غرب گاهی رگباری به همراه رعد و برق خواهد بود. در برخی نواحی شمال شرق کشور و دامنه‌های جنوبی ارتفاعات البرز نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در سمنان

ضیاییان افزود: فردا (۱۶آذرماه) ضمن تقویت سامانه بارشی گستره بارش برف و باران کل نیمه غربی کشور و بخش‌هایی از جنوب و مرکز را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: بارش در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور به‌صورت رگبار گاهی رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع به‌صورت برف خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه ضمن بیان اینکه شدت بارش فردا (۱۶آذرماه) در جنوب غرب و غرب کشور و در استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و به‌ویژه در ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش‌بینی می شود، گفت: پس فردا (۱۷ آذرماه) در اغلب مناطق کشور آسمانی ابری همراه با بارش برف و باران و درمناطق جنوبی کشور رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

وی ضمن اشاره به اینکه دوشنبه (۱۸ آذرماه) رگبار و رعد و برق در استان‌های جنوبی کشور شامل استان‌های هرمزگان، نیمه جنوبی فارس و بخش‌هایی از کرمان پیش‌بینی می‌شود،اظهارکرد: در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور نیز بارش پراکنده خواهیم داشت همچنین از اواخر وقت در غرب، شمال غرب و شمال کشور بارش مجدد آغاز می‌شود.

ضیاییان افزود: روز سه شنبه (۱۹آذرماه) بارش در استان‌های جنوبی تقویت می‌شود. در مناطق غربی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور نیز بارندگی خواهیم داشت همچنین از بعدازظهر فردا (۱۶آذرماه) و در روز یکشنبه (۱۷آذرماه) خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا(۱۶آذر) ابری و مه‌آلود همراه بارش پراکنده و در بعدازظهر بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۱۷آذر) همچنان ابری و مه‌آلود اما همراه بارش باران و احتمال رعد و برق در بعضی ساعات بارش باران و برف با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۰درجه سانتیگراد پیش‌بینی می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین