کد خبر: ۶۲۵۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳

کیفیت هوای تهران سالم شد

کیفیت هوای پایتخت امروز جمعه با کاهش غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شاخص لحظه‌ای ۸۴ سالم شد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، این در حالی است که میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز بر روی شاخص ۱۲۳ برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان) در شرایط ناسالم بود.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۶۸ و منواکسید کربن با شاخص ۳۷ بوده است.

کیفیت هوای تهران سالم شد

بر این اساس، ایستگاه‌های شهرری (منطقه ۲۰) با شاخص ۱۵۷، ‌شاد آباد (منطقه ١٨) با شاخص ۱۵۱ و پیروزی (منطقه ۱۳) با شاخص ۱۴۹ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

همچنین ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱)، مسعودیه(منطقه ۱۵) و اقدسیه(منطقه۱) به ترتیب با شاخص های ۷۸، ۸۲ و ۸۵ کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین