کد خبر: ۶۲۵۲۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

سخنران‌های مراسم روز دانشجوی امسال چه کسانی هستند؟

خبر‌ها حاکی از این است که حسن روحانی امسال در مراسم روز دانشجو شرکت نخواهد کرد در حالی که رقبای دانشجوانتخاباتی وی یعنی قالیباف و رئیسی در دانشگاه‌های مطرح کشور به سخرانی می‌پردازند.
سخنران‌های مراسم روز دانشجوی امسال چه کسانی هستند؟
آفتاب‌‌نیوز :

با نزدیک شدن به ۱۶ آذر برنامه‌های مختلفی در کشور و دانشگاه‌ها به مناسبت روز دانشجو برگزار می‌شود.

روز دانشجو که در پی شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران در آذرماه سال ۱۳۳۲ نامگذاری شده است، هر ساله با برنامه‌هایی در دانشگاه‌ها همراه است

انجمن اسلامی دانشجویان آزادی خواه دانشگاه شهید بهشتی تهران یک‌شنبه ۱۷ آذرماه ۹۸ با دعوت از پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس، فرشاد مومنی اقتصاددان نهادگرا و قاسم میرزایی نکو نماینده مردم دماوند در مجلس باحضور در جمع دانشجویان با محور موضوعات «مشارکت یا تحریم صندوق رای چه تاثیری در نتیجه دارد؟»، «چرا حق اعتراض به رسمیت شناخته نمی‌شود؟»، «اقتصاد ما کجای راه را اشتباه رفت»، «ریشه ناکارآمدی مجلس کجاست؟» و «اختیارات مجلس چیست؟» به سخنرانی خواهند پرداخت.

برنامه‌ای دیگر توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در روز سه‌شنبه ۱۹ آذرماه با حضور مسعود نمکی وزیر بهداشت برگزار خواهد شد.

در دانشگاه علامه طباطبایی انجمن اسلامی دانشجویان آزاد اندیش و انجمن اسلامی دانشجویان با برگزاری تریبون آزاد از دانشجویان دعوت کردند که در این مراسم شرکت و سخنان متنوع خود را مطرح کنند.

به نظر می‌رسد در آستانه انتخابات مجلس یازدهم باعث حضور گسترده سیاسیون سرشناس در دانشگاه‌ها شده است، بر خلاف سال‌های قبل که هیچ رئیس قوه قضاییه‌ای برای حضور در روز دانشجو در دانشگاه‌ها حاضر نمی‌شد، ابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضا به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران روز شنبه ۱۶ آذر در این دانشگاه حاضر و سخنرانی خواهد کرد.

یکی دیگر از افراد سرشناسی که بناست در روز دانشجو به سخنرانی بپردازد، شهردار اسبق تهران، محمدباقر قالیباف است؛ قالیباف روز شنبه ۱۶ آذر با حضور در دانشگاه علامه طباطبایی به سخرانی در میان دانشجویان خواهد پرداخت.

مقصود فراستخواه جامعه‌شناس و استاد برنامه‌ریزی توسعه آموزشی و همچنین محمود صادقی حقوقدان و نماینده مجلس شورای اسلامی دهم به‌دعوت انجمن اسلامی دانشجویان پیشروی دانشگاه تربیت مدرس به‌مناسبت ۱۶ آذر در این دانشگاه سخنرانی می‌کند. این ویژه‌برنامه روز شنبه ساعت ۱۶ در سالن جابربن حیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

همچنین ۱۸ آذر ماه سردار سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران، مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و محمد جواد نیک‌منش رئیس سازمان بسیج دانشجویی با موضوع نقش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در حل مسائل کشور به سخنرانی خواهند پرداخت.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران نیز از پرویز فتاح برای سخنرانی به مناسبت روز دانشجو دعوت کرده است. این برنامه روز دوشنبه ۱۸ آذر ماه از ساعت یک ظهر تا ۳ بعداز ظهر در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران برنامه‌ای را تحت عنوان ندای مستضعفان با حضور سید حسین نقوی حسینی، احسان قاضی زاده هاشمی، محمدعلی وکیلی، حمیدرضا حاجی بابایی، احمد توکلی و جمشید جم روز دوشنبه ۱۸ آذر از ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر تا ۵:۳۰ عصر در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه ترتیب داده است.

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران برنامه‌ای را با موضوع بررسی عملکرد دولت ترتیب داده و از افرادی همچون سعید زیباکلام، یاشار سلطانی، طریقت منفرد، نصرالله پژمانفر، سید قاسم جاسمی و علی اکبر رائفی پور و ... دعوت به عمل آورده است. این برنامه نیز روز دوشنبه ۱۸ آذر در محل تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه الزهرا برای سخنرانی روز دانشجو به این دانشگاه می‌رود.

همچنین به درخواست بسیج دانشجویی، یاسر جبرائیلی، مهرداد بذرپاش و مصطفی کواکبیان به دانشگاه الزهرا دعوت شده اند. همچنین قرار است مناظره‌ای با موضوع جایگاه دانشجویان در تحولات سیاسی، توسط مجمع اسلامی برگزار شود.

احتمالا روز سه‌شنبه ۱۹ آذرماه، علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور پیدا خواهد کرد.

همچنین مقرر شده مناظره‌ای با موضوع «فضای باز سیاسی» میان مهدی کوچک زاده، محمود صادقی و نیز مناظره دیگری با موضوع سیاست در ایران، میان حیدر علی عابدی و حمیدرضا فولادگر (نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم) در دانشگاه اصفهان برگزار شود.

هادی صالحی استاد برجسته اقتصاد هم درباره تاثیر تحریم نفت بر ایران، به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت. ضمن اینکه داریوش سجادی، فعال سیاسی نیز از دیگر سخنرانان روز دانشجو در این دانشگاه است.

سید عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ۱۷ آذر به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج میرود. سید احسان قاضی زاده هاشمی هم قرار است ۱۶ آذر، در دانشگاه آزاد زاهدان و ۱۷ آذر ماه، در دانشگاه فرهنگیان مشهد سخنرانی کند.

بر خلاف رسم هر ساله روز دانشجو که رئیس جمهور در یکی از دانشگاه‌ها کشور حضور می‌کرد و به سخرانی می‌پرداخت خبر‌ها حاکی از این است که امسال رئیس جمهور هیچ سخرانی در دانشگاه‌های کشور نخواهد داشت؛ این در حالی است که سال گذشته هم حسن روحانی با حضور در یکی از دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان به سخرانی پرداخت.

پیش از رفتن روحانی به دانشگاه‌های شهرستان‌ها برای سخرانی به مناسبت روز دانشجو همواره رسم بر این بود که رئیس جمهور، روز ۱۶ آذر در دانشگاه تهران به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه نوین ایران به سخرانی و شنیدن سخنان دانشجویان بپردازد.

از طرفی روز دانشجو در حالی برگزار می‌شود که طبق آمار وزیر علوم طی روز‌های اخیر به طور کلی ۹۵ دانشجو در سراسر کشور بازداشت شده بودند که اکثر آنان در روز‌های ابتدایی آزاد شدند و تنها ۳۰ نفر به مدت طولانی‌تری در بازداشت به سر بردند و در حال حاضر هفت الی هشت دانشجو در بازداشت هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
0
متاسفانه سطح شعور و آگاهی دانشجویان در حد و اندازه ی بجه های دبستانیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین