کد خبر: ۶۲۵۲۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

سفر جولیانی به اوکراین در بحبوحه استیضاح ترامپ

با وجود اینکه بسیاری، وکیل شخصی ترامپ را یکی از مسببان استیضاح این رییس‌ جمهوری بر سر مساله اوکراین می‌دانند، او در روزهای اخیر به این کشور سفر کرده است.
سفر جولیانی به اوکراین در بحبوحه استیضاح ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

هدفی که برای سفر رودولف جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به اوکراین بیان شده، انجام مصاحبه‌هایی برای یک برنامه مستند است که از یک شبکه راستگرا پخش خواهد شد اما به نظر می‌رسد سفر جولیانی برای نشان دادن بی‌اعتنایی او و ترامپ نسبت به روند استیضاح صورت گرفته است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، او در اقدامی که بر این نظریه تاکید می‌کند، در سفر به اوکراین در توییتر جلسات استماع استیضاح ترامپ را "شکار موهومات" توصیف کرد، به سفیر سابق آمریکا در اوکراین که اوایل سال جاری میلادی به اخراجش از این سمت دیپلماتیک کمک کرده بود، تاخت و اظهار کرد که درخواست‌های ترامپ برای انجام تحقیقات علیه جو بایدن، رقیب دموکرات او در انتخابات ۲۰۲۰ از سوی دولت اوکراین را "مناسب" دانست.

مقامات فعلی و سابق واشنگتن در خصوص این اقدام جولیانی که به نظر می‌رسد برای مسخره کردن تحقیقات استیضاح و حتی لزوم پاسخگویی او و ترامپ در روند استیضاح صورت گرفته، ابراز حیرت کردند.

جفری ادموندز که هم در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما و هم در دوران ریاست جمهوری ترامپ مدیر امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا بوده، اظهار کرد: برای من غیرقابل باور است که دولت و جولیانی چطور به صورت علنی این مساله را پیگیری می‌کنند. آنان با این کار نشان می‌دهند که هر کاری که می‌کنند کاملا عادی است و به این رویه ادامه خواهند داد.

سفر جولیانی به اوکراین همچنین توهینی به ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری این کشور محسوب می‌شود که هم‌زمان با این سفر، میزبان یک هیئت عالی‌رتبه از وزارت امور خارجه آمریکا بود و امیدوار بود که روابط با آمریکا را به حالت عادی بازگرداند.

وکیل شخصی ترامپ در سفر خود با یک قانونگذار اوکراینی که در راستای منافع روسیه در اوکراین اقدام کرده و زمانی در یک آموزشگاه وابسته به کا.گ.ب در مسکو تحصیل می‌کرده، دیدار کرد. این قانونگذار به همراه یک دیپلمات سابق اوکراینی که با ادعای تبانی اوکراین با کمیته ملی دموکرات برای تضعیف ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ در جمع راستگرایان آمریکا معروف است، در این دیدار حاضر شد.

این سفر اما هدف دیگری نیز داشت. جولیانی خبرنگاری را از شبکه خبری راستگرای "وان امریکا" با خود همراه کرد تا با بسیاری از اوکراینی‌هایی که طی سال گذشته با آنان تعامل داشته، گفتگو کند؛ افرادی که تمایل دارند علیه بایدن و دموکرات‌ها ادعاهایی را مطرح کنند. جولیانی در کی‌یف همچنین با دو تن از اعضای پارلمان اوکراین دیدار کرد که خواستار تحقیقات پارلمانی مشترک اوکراین و آمریکا درباره پرونده شرکت گاز اوکراین و نقش پسر جو بایدن در آن بوده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین