کد خبر: ۶۲۵۲۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۸

گیلعاد شالیط هنوز زنده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صدای «گیلعاد شالیط» سرباز ارتش رژیم صهیونیستی که سال گذشته در نزدیکی مرزهای این رژیم با غزه توسط جنگجویان وابسته به حماس ربوده‌ شده بود، روز دوشنبه برای نخستین بار در یک نوار ویدئویی شنیده شد. این در حالی است که جنبش حماس مجددا بر آمادگی خود برای معاوضه این نظامی صهیونیست با زندانیان فلسطینی تاکید کرده ‌است.

به گزارش خبرگزاری رویتر، گیلعاد شالیط در این نوار ویدئویی گفته ‌است: «من تمام یک‌سال گذشته را در زندان بوده‌ام، وضعیت جسمانی‌ام در حال بدتر شدن است و نیاز به بستری شدن در بیمارستان برای مدتی طولانی دارم».

وی در ادامه از عدم توجه دولت اسرائیل به خواسته‌های فلسطینیان انتقاد کرده و خواستار آزادی فوری زندانیان دربند این رژیم شده ‌است: «همانند پدر و مادر من، هزاران پدر و مادر فلسطینی سالهاست که چشم انتظار پسران‌شان‌ هستند».

روز یکشنبه شبه‌نظامیان فلسطینی که مسئولیت ربودن شالیط را پذیرفته‌اند اعلام داشتند که ممکن است در نخستین سالگرد عملیات خود فیلمی را پخش کنند که تائید کننده زنده بودن و سلامت این گروهبان ارتش اسرائیل باشد. در فیلم پخش‌شده توسط تلویزیون اسرائیل صدای شالیط بر روی یک تصویر ثابت از وی پخش شده ‌است.

هنوز هیچ‌یک از مقامات صهیونیستی تائید نکرده‌ که صدای پخش شده از تلویزیون اسرائیل واقعا متعلق به سرجوخه شالیط است، اما پدر وی در گفتگویی تاکید کرد که مطمئن است صدای پخش‌شده در فیلم متعلق به پسرش است.

گفتنی است طی یکسالی که از ربوده شدن شالیط می گذرد او تنها یکبار با ارسال یک نامه برای خانواده‌اش توانسته بود زنده ‌بودن خود را ثابت کند. مذاکرات مربوط به مبادله وی با زندانیان فلسطینی ماه گذشته به سبب شدت گرفتن درگیری‌های داخلی فلسطینیان در نوار غزه عملا متوقف ماند.

اسامه المزینی از رهبران ارشد حماس روز دوشنبه در دمشق با ابراز این مطلب که حماس هنوز برای ادامه مذاکرات برای مبادله شالیط «انعطاف‌پذیر» است گفت: «توپ همچنان در زمین اسرائیلی‌هاست».

گفتنی است شبه نظامیان مرتبط با حماس هستند روز ۲۵ ژوئن ۲۰۰۶ گلعاد شالیط را ربودند و دو سرباز دیگر اسراییلی را کشتند. آنان موفق شده بودند از طریق تونلی در نوار غزه خود را به پایگاه نظامی اسراییلی ها برسانند. از آن زمان تاکنون مذاکراتی که با میانجی‌گری مصر برای آزادی این سرباز اسراییلی آغاز شده به جایی نرسیده و روند حل و فصل این مسئله پس از تصرف نوار غزه توسط حماس از دو هفته پیش تاکنون مشکل تر به نظر می‌رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین