کد خبر: ۶۲۵۲۸۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

پیش‌بینی طغیان ملخ صحرایی به 3 استان جنوبی ایران

مسیر عبوری ملخ های صحرایی از خاک ایران به نحوی است که بخش عمده ریزش‌ها در استان هرمزگان اتفاق می افتد.
پیش‌بینی طغیان ملخ صحرایی به 3 استان جنوبی ایران
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور، گفت: طبق آخرین گزارش فائو، هجوم دسته‌های بزرگ ملخ صحرایی به سه استان جنوبی کشور از جمله هرمزگان سیستان و بلوچستان و بوشهر در دو تا سه روز آینده پیش‌بینی شده است.

«سید محمدرضا میر» درباره هجوم ملخ صحرایی از کشورهای هند و پاکستان افزود: از ابتدای ریزش ملخ صحرایی در اوایل آذرماه جاری تاکنون عملیات مبارزه در سطح دو هزار و ۸۷ هکتار انجام شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون سازمان حفظ نباتات کشور آمادگی مقابله با هجوم ملخ صحرایی را در مسیر بازگشت از کشورهای هند و پاکستان به شبه جزیره عربستان دارد.

وی تصریح کرد: سموم، ماشین آلات، ادوات ، تجهیرات و خودرو لازم برای مبارزه با این آفت در استان های جنوبی کشور تدارک شده و نگرانی در این خصوص نداریم.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات، با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی مربوط به استان هرمزگان است گفت: مسیر عبوری ملخ های صحرایی از خاک ایران به نحوی است که بخش عمده ریزش‌ها در استان هرمزگان اتفاق می افتد.

چندی پیش «کیث کرسمن» رییس کمیسیون مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب غرب آسیا برای ارایه گزارش نمایندگان کشورهای مورد تهدید ملخ صحرایی و اقدامات انجام شده از سوی این کشورها در ایران حضور یافت.

سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از ۹ استان جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین