کد خبر: ۶۲۵۲۸۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

توئیت ظریف درباره تبادل زندانیان/عکس

وزیر امور خارجه درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا ابراز خرسندی کرد.
توئیت ظریف درباره تبادل زندانیان/عکس
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان، درباره آزادی مسعود سلیمانی نوشت: " بسیار خوشحالم که استاد دکتر مسعود سلیمانی و آقای وانگ بزودی به خانواده هایشان ملحق می شوند. از همه کسانی که در این امر دخیل بودند بویژه دولت سوئیس قدردانی می کنم."

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ مقام‌های ایران و آمریکا مبادله مسعود سلیمانی، استاد دانشگاه زندانی در آمریکا، با ژیائو وانگ، شهروند آمریکایی زندانی در ایران را تائید کرده‌اند.

توئیت ظریف درباره تبادل زندانیان/عکس

در این تبادل زندانیان، ایران، ژیائو وانگ، محقق چینی‌تبار دانشگاه پرینستون آمریکا را که از سال ۲۰۱۶ در ایران زندانی بود آزاد کرده است. در مقابل، آمریکا مسعود سلیمانی، استاد و پژوهشگر ایرانی را که از یک سال پیش در آمریکا زندانی بود، آزاد کرده است.

ژیائو وانگ به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر و به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود. او دانشجوی دکترای تاریخ است و برای تحقیق درباره روابط ایران با قدرت‌های استعماری در دوره قاجار به ایران سفرکرده بود که بازداشت و زندانی شد.

توئیت ظریف درباره تبادل زندانیان/عکس

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم گفته است که ژیائو وانگ به خانواده‌اش در آمریکا پیوسته است. در بیانیه کاخ سفید، ترامپ از دولت سوئیس برای کمک در مذاکرات مربوط به آزادی آقای وانگ قدردانی کرد.

به نوشته بی بی سی، همسر ژیائو وانگ در بیانیه‌ای به مناسبت آزادی همسرش گفته است: "خانواده ما یک بار دیگر کامل شد. پسرم شائوفان و من سه سال منتظر چنین روزی بودیم. کلمات قادر نیستند هیجان مرا بیان کنند که یک بار دیگر به ژیائو ملحق می‌شویم. از همه کسانی که در این مورد کمک کردند، تشکرمی‌کنیم."

توئیت ظریف درباره تبادل زندانیان/عکس

مسعود سلیمانی، رئیس انجمن هماتولوژی ایران و پژوهشگر سلول‌های بنیادی به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران بازداشت شده بود. او یک سال پیش با ویزای شش ماهه مطالعاتی راهی ایالت مینه‌سوتای آمریکا شد تا فرصت مطالعاتی خود را در کلینیک مایو در این ایالت بگذراند. اما پلیس فدرال آمریکا در اکتبر ۲۰۱۸ بلافاصله بعد از رسیدن به خاک آمریکا او را بازداشت کرد و به زندانی در آتلانتا مرکز ایالت جورجیا فرستاد. گفته شده بود دلیل بازداشت او و دو دانشجوی سابقش خرید هشت ویال (شیشه کوچک) حاوی "هورمون رشد انسان" بوده که به ادعای مقام‌های آمریکایی جزو مواد تحریمی بوده است.

توئیت ظریف درباره تبادل زندانیان/عکس

وزیر خارجه ایران در ماه سپتامبر که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود برای آزادی ژیائو وانگ در برابر مسعود سلیمانی که به جرم دور زدن تحریم ها در آمریکا زندانی شده بود، اعلام آمادگی کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین