کد خبر: ۶۲۵۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۲

سوریه؛ پایگاه مقابله به مثل ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام بلندپایه سازمان ملل متحد در لبنان ادعا نموده‌است که ایران در نظر دارد تا با استقرار تعداد زیادی موشک زمین‌به‌زمین در خاک سوریه خود را برای یک واکنش شدید به هرگونه تعرض احتمالی آمریکا و یا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای‌اش آماده نماید.

به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف این دیپلمات عضو سازمان ملل روز دوشنبه در گفتگویی با این روزنامه خاطرنشان ساخت: «ایران خود را برای مقابله به مثل در مقابل هرگونه حمله اسرائیل و یا امریکا آماده می‌کند. اطلاعات ما نشان می‌دهد که اگر حمله‌ای به ایران صورت گیرد آنها واکنشهای متفاوت و سریعی نشان خواهند داد». 

نویسنده دیلی تلگراغف در ادامه به نقل از همین مقام سازمان ملل آورده است که ایران اقدامات مقدماتی را برای انتقال دهها فروند موشک زمین به زمین از نوع شهاب-3 و نیز موشک‌های روسی اسکاد بی و اسکاد سی به خاک سوریه را انجام داده است:«عملیات مربوط به ساخت انبارهای نگه‌داری این موشک‌ها نیز ماه آینده آغاز شده و تا سال بعد به پایان خواهد رسید». 

این موشک‌ها قابلیت پرتاب از روی سکوهای متحرک را داشته و به راحتی می توانند تمام خاک اسرائل را مورد حمله قرار دهند. به گفته این مقام ،مزیت استقرار این موشک ها در خاک سوریه آن است که زمان بسیار ناچیزی برای واکنش احتمالی سیستم‌های دفاع هوایی رژیم صهیونیستی و سرنگون ساختن آنها وجود خواهد داشت.

این روزنامه در گزارش خود همچنین ادعا کرده است که مطابق توافق دفاعی دو جانبه ایران و سوریه که در سال 2005 به امضاء طرفین رسید دمشق با استقرار سلاح‌های پیشرفته ایرانی در خاک خود موافقت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین