کد خبر: ۶۲۵۴۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

تاکید صدها حقوقدان بر وجود "شواهد فراوان" برای عزل ترامپ

صدها تن از متخصصان حقوقی به این نتیجه رسیده‌اند که "شواهد فراوانی" وجود دارد مبنی بر اینکه دونالد ترامپ درگیر رفتارهای سزاوار استیضاح شده است.
تاکید صدها حقوقدان بر وجود
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، بیش از ۶۰۰ چهره آکادمیک از دانشکده‌های حقوقی از جمله ییل، راتجرز و هاروارد در نامه‌ای سرگشاده به کنگره گفتند که حذف این رئیس جمهوری آمریکا امری مطابق قانون‌ اساسی است.

آن‌ها نوشتند: «شواهد قاطعی وجود دارد مبنی بر اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با خیانت به سوگند ریاست جمهوری از طریق استفاده از اختیاراتش برای فشار بر یک دولت خارجی به منظور دریافت کمک به او در راستای تحریف انتخابات آمریکا، به نفع شخص خودش و منافع سیاسی خودش، به بهای مستقیم آن برای منافع امنیت ملی تعیین‌شده از سوی کنگره عمل کرده است.»

این کارشناسان حقوقی تاکید دارند: «رفتار وی دقیقاً نوعی تهدید برای دموکراسی ماست و برای همین بنیانگذاران کشورمان از ترس آن راه استیضاح را در قانون اساسی گنجانده‌اند.»

این محققان گفتند نتیجه‌گیری آن‌ها براساس شواهد و مدارک شنیده شده تا به الان در جلسات استیضاح علیه تلاش ترامپ برای تحت فشار قرار دادن اوکراین به تحقیق در مورد رقیب سیاسی خود جو بایدن است. این شامل شهادت مقام‌های آمریکایی گوردون ساندلند و ویلیام تیلور و تماس تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهوری اوکراین می‌شود.

این کارشناسان حقوقی تاکید دارند، آن‌ها عقاید خودشان را درباره اینکه آیا این رئیس‌جمهوری مرتکب جرمی شده است یا خیر بیان نمی‌کنند. آن‌ها نتیجه‌گیری کردند: «در نهایت، اینکه این رئیس‌جمهوری استیضاح و از مقامش برکنار شود، به قضاوت‌هایی بستگی دارد که قانون اساسی آن را در اختیار کنگره گذاشته است. اما اگر مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را بابت رفتاری که در اینجا توصیف شد استیضاح کند و سنا به عزل او رای بدهد، آن‌ها به خوبی در چارچوب اختیاراتشان طبق قانون اساسی عمل کرده‌اند. اینکه آیا رفتار رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان رشوه، جرم بزرگ یا سوء رفتار یا همگی آن‌ها دسته‌بندی شود، تمامی آن‌ها طبق قانون اساسی با استیضاح مواجه است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
0
1
ترامپ هست برای اینکه
حزب جمهوری خواه هست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین