کد خبر: ۶۲۵۴۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

احضار «تاجزاده» به جرم امضای بيانيه

مصطفي تاجزاده، كنشگر سياسي اصلاح‌طلب احضار شد. تاجزاده صبح ديروز در صفحه شخصي خود در توييتر از احضار خود خبر داد و نوشت كه احضاريه شعبه 4 دادسراي فرهنگ و رسانه را به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام دريافت كرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام كه در احضاريه براي تاجزاده مكتوب شده‌ به احتمال بسيار به بيانيه‌اي ارتباط دارد كه اخيرا از سوي برخي چهره‌هاي اصلاح‌طلب و فعالان سياسي در واكنش به حوادث و اعتراض‌هاي هفته پاياني آبان‌ ماه منتشر و به بيانيه 77 نفر معروف شد.

پس از اعتراض‌هاي صورت‌ گرفته به افزايش نرخ بنزين كه در ادامه با آشوب مواجه شد كه بر اثر اين حوادث كه منجر به جان باختن و بازداشت برخي از شهروندان شد 77 اصلاح‌طلب بيانيه‌اي صادر كردند. پس از انتشار اين بيانيه گفته شد كه متن اين بيانيه در واقع مواضع همين اصلاح‌طلبان پس از حوادث دي‌ ماه 96 نيز بوده اما به دليل اظهارنظر برخي احزاب و چهره‌هاي حزبي، همه اصلاح‌طلبان ترجيح دادند صداي واحدي از اين جريان سياسي در واكنش به حوادث دي ‌ماه 96 شنيده شود.

احضار «تاجزاده» به جرم امضای بيانيه

يك خبرگزاري اصولگرا اما پس از انتشار اين بيانيه، اقدام به تحريف متن اصلي كرد و متن تحريف شده را با امضاهايي جعلي منتشر كرد. پس از آن اقدام به گرفتن مصاحبه از افرادي كرد كه در ليست اوليه (77 نفر) نبودند. طبيعي بود كه اين افراد امضاي خود پاي اين بيانيه را تكذيب كردند. همين موضوع باعث شد كه اين خبرگزاري در اقدامي غيرحرفه‌اي و غيراخلاقي مصطفي تاجزاده را متهم به جعل امضا كند! به گفته برخي كنشگران سياسي كه اين بيانيه را امضا كردند، فشارها از سوي برخي نهادهاي امنيتي از همان زمان انتشار بيانيه آغاز شد.

برخي نهادهاي امنيتي طي تماس‌هاي تلفني با برخي از اين كنشگران به ‌خصوص آنان كه سابقه سياسي كم‌تري دارند خواستار پس گرفتن امضا شدند و تهديد كردند كه آنها را احضار مي‌كنند. رسانه‌هاي جريان اصولگرا پروپاگاندايي را عليه اين 77 نفر آغاز كردند و اغلب مدعي شدند كه متن بيانيه از سوي شخص تاجزاده تدوين شده؛ اين در حالي بود كه بيانيه از سوي گروهي از اين 77 نفر تدوين و به صورت مكتوب درآمده سپس به امضاي باقي افراد رسيده ‌بود. در همين راستا اكنون مصطفي تاجزاده، معاون سياسي وزير كشور در دولت اصلاحات براي روز هجدهم آذر به دادگاه فرا خوانده شده و آن‌ طور كه خود در توييتر نوشته در مورد اين موضوع بايد توضيح دهد اما به نظر مي‌رسد كه تاجزاده قصد ندارد به دادسراي فرهنگ و رسانه مراجعه كند. آن‌ طور كه او در حساب كابري‌اش در توييتر خود توضيح داده، شكايتش از آيت‌الله جنتي در هيچ محكمه قضايي رسيدگي نشده‌ و به همين خاطر قصد ندارد تا زماني كه به شكايتش رسيدگي شود در مراجع قضايي حضور يابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ایرانشاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
2
1
هر کاری خواستند کردند باز هم دست از سر مردم بر نمی‌دارند واقعا خیلی پررو هستند اصلاح طلب های ....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین