کد خبر: ۶۲۵۴۶۲
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
بیش از ۱۶۰۰۰ نفر در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند

انتقاد از پوشش تبلیغاتی اظهارات قالیباف توسط صداوسیما

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد صداوسیما اظهار کرد: خبرنگاری می‌گوید ما برای بی‌طرفی تصویر کسی را نشان نمی‌دهیم ولی از آن سو برنامه ۱۰۰ درصد تبلیغاتی شهردار سابق را در دانشگاه علامه طباطبایی نشان می‌دهند. همچنین رییس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این پرسش که آیا بر عملکرد صدا و سیما در زمینه تبلیغات زودهنگام به نفع یکی دو داوطلب شناخته شده انتخابات نظارت وجود دارد؟ گفت: ما بر تبلیغات زودرس نظارت داریم. ستاد پیشگیری قوه قضاییه نیز همین وظیفه را دارد. اگر موردی باشد اول تذکر می‌دهیم و اگر این تذکر جواب نداد، نهادی که تبلیغات را انجام می‌دهد به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: یکی از بحث‌های مهم این روزهای کشور این است که آیا مجلس شورای اسلامی در راس امور قرار دارد یا خیر؟ افرادی که در این خصوص موضوعاتی را مطرح می‌کنند دارای چه انگیزه‌ای هستند؟ چرا افرادی به دنبال تضعیف مجلس شورای اسلامی بوده و این موضوع را که مجلس نسبت به مجالس گذشته عملکردی ضعیف داشته را طرح می‌کند؟

وی ادامه داد: این در حالی است که در این دوره مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۰۵ طرح و لایحه را به قانون تبدیل کرده است و در حوزه نظارتی نیز به همین صورت عمل شده است. تعداد کل تذکرات به رییس جمهور تا به امروز ۹۴۹۲ فقره سوال از رییس جمهور در یک مرحله و آن هم ۵ سوال، بیش از ۳۳۳۶ سوال از وزرا بیش از ۲۱۲ مورد تحقیق و تفحص، ۹۹ مورد درخواست ماده ۲۳۴ و ۳۱ مورد گزارشات نظارتی ارائه شده توسط کمیسیون‌های ویژه و کمیسیون اصل ۹۰، ۳۹ مورد استیضاح نیز در این دوره انجام شده است.

انتقاد از پوشش تبلیغاتی اظهارات قالیباف توسط صداوسیما

وی ادامه داد: حال با وجود این عملکرد چرا این مجلس را مورد حمله قرار می‌دهند؟ با مروری بر این موضوعات می‌توان نتیجه گرفت عده‌ای به هر دلیلی که در دوره گذشته نتوانستند اکثریت مجلس را داشته باشند از همان روزهای اول به دنبال تخریب مجلس بودند. با تشکیل گروه‌های هفت نفره، برگزاری جلسات متعدد در مراکز و مساجد هتک حرمت به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان توسط برخی روحانیون که مجلس هم نسبت به آن عکس‌العملی نشان نداد که همه و همه از این موضوع نشأت می‌گیرد که عده‌ای شکست خوردند ولی شکست را نپذیرفته و به دنبال تخریب مجلس شورای اسلامی بودند.

نعمتی اشاره کرد: در صداوسیما نیز مباحثی علیه مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود و مباحثی که در اخبار ۲۰:۳۰ اشاره می‌شود بیشتر موضوعاتی است که علیه مجلس بوده است. شب گذشته یکی از خبرنگاران اعلام کرد تصاویر افراد را به دلیل این‌که به طرفدارای از عده‌ای متهم نشویم منتشر نمی‌کنیم، ولی در همان زمان سخنان شهردار سابق تهران را در دانشگاه علامه که برنامه‌ای ۱۰۰ درصد انتخاباتی بود را نشان دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در سخنرانی برخی گفته می‌شود مجلس را به توپ ببندند. برادر روحانی که می‌گویی مجلس شورای اسلامی را باید به توپ ببندند آن مجلس آن مجلس رضاخانی بود و این مجلس، مجلس جمهوری اسلامی است. با این وجود عملکرد و هدف تخریب‌ها هم مشخص است. متاسفانه این تخریب‌ها توسط عده‌ای از برادران ما در مجلس هم تایید شده این یعنی خودزنی مجلس. آنهایی که می‌گویند این مجلس ضعیف است زمانی که خودشان چندین دوره در مجلس بودند از تضعیف مجلس شورای اسلامی چیزی نگفتند؛ اگر خودشان در مجلس باشند مجلس قوی است ولی وقتی خودشان در مجلس نباشند مجلس ضعیف است.

نعمتی در پایان در خصوص موضوع اصلاح قیمت بنزین بیان کرد: در جلسات علنی و غیرعلنی مخالفت خودم را با این موضوع بیان کرده بودم و اکنون هم می‌گویم این کار نباید انجام می‌شد، ولی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری این موضوع را پذیرفتیم. این‌که ۵۰ هزار تومان به افراد جامعه بدهیم کار درستی نیست. ما باید از محل این موضوع مشکل اشتغال را حل کنیم. باید فارغ از این‌که استانی برخوردار است یا خیر به هر استان ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال اختصاص دهیم. به موضوع کشته شدگان و بازداشتگان نگاه کنیم. آنها افرادی هستند که بیکار بوده و به دنبال شغل بودند.

هشدار رئیس ستاد انتخابات به صداوسیما درباره تبلیغات زودرس به نفع چند کاندیدا

همچنین رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۲۴۸ نفر از نمایندگان فعلی و ۶۳۳ نفر از نمایندگان ادوار در انتخابات ثبت‌نام کردند.

جمال عرف در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه تا دیشب ۱۵ هزار ۶۱۸ نفر در انتخابات مجلس ثبت نام کردند، اظهار کرد: اگر افرادی را که به صورت دستی در ساعات پایانی دیشب ثبت نام کردند به این آمار اضافه کنیم، این آمار به ۱۶ هزار و ۱۴۵ نفر افزایش می یابد.

معاون سیاسی وزارت کشور ادامه داد: از این تعداد ۸۸ درصد آقا و ۱۲ درصد خانم هستند. ۲۴۸ نفر از نمایندگان فعلی و ۶۳۳ نفر از نمایندگان ادوار در انتخابات ثبت نام کردند. ۳ هزار و ۲۰۹ نفر در بازه سنی ۳۶ تا ۴۰ سال ثبت نام کرده‌اند که این نشان‌دهنده جوان‌گرایی در بین داوطلبان است. ۵ هزار و ۴۶۴ کارمند داوطلب انتخابات شدند که آنها بیشترین گروه شغلی بودند و کمترین گروه شغلی نظامیان با ۹۰ نفر هستند. ۱۲ هزار و ۴ نفر هم تحصیلات کارشناسی ارشد داشتند.  تاکنون در انتخابات خبرگان ۸۱ نفر ثبت نام کردند.

عرف با بیان اینکه در بیشتر حوزه‌های انتخابیه هیات‌های اجرایی تشکیل و بررسی پرونده‌های داوطلبان آغاز شده است،‌ تصریح کرد: استعلامات از مراجع ۴ گانه در حال انجام است و تا زمان اعلام اسامی نهایی داوطلبان ۵۰ روز فرصت دارد.

رییس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این پرسش که آیا بر عملکرد صدا و سیما در زمینه تبلیغات زودهنگام به نفع یکی دو داوطلب شناخته شده انتخابات نظارت وجود دارد؟ گفت: ما بر تبلیغات زودرس نظارت داریم. ستاد پیشگیری قوه قضاییه نیز همین وظیفه را دارد. اگر موردی باشد اول تذکر می‌دهیم و اگر این تذکر جواب نداد، نهادی که تبلیغات را انجام می‌دهد به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا روز گذشته محمدباقر قالیباف بدون نوبت در انتخابات ثبت‌نام کرد بیان کرد: قالیباف کسی را از قبل فرستاده بود و بخشی از کار ثبت نامش انجام شده بود، اما سوال شما هم نکته واردی است؛ زیرا بعضی از افراد (شناخته شده) دیگر مثل سایر داوطلبان در صف انتخابات نشستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
44
12
درود بر قالیباف
حیف که سال 96 گولمون زدند و...
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
8
36
وقتی طرف رانت ...اختلاس ...تراکم بی حساب کتاب میفروشه شرکت جهان و تاسیس میکنه و مهمتر از همه درختان نازنین رو قطع میکنه جاش نهال میکاره و در نهایت راست راست راه میره معلومه که مصونیت داره... و به ریش ملت بخنده . تبلیغاتش در صدا و سیما اتفاق تعجب برانگیزی نیست
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
باشه تو خوبی
من نمیگم قالیباف خوبه
ولی تو داری سنگ کیو به سینه میزنی؟
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
7
6
اگر قالیباف نباشد برادران جبهه پایداری مجلس را پر میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
41
9
قالیباف بهترین شهردار تهران کارنامه قابل قبول ارائه داد وشایعات ساخته شده توسط اصلاح طلبان را باطل کرد ومتاسفانه انها بی تقوایی میکنند واورا تخریب میکنند ولی اصلاح طلبان بدانند ایبار گول انها را نمیخوریم وبه کاندیداهای انها رای نخواهیم داد.
majd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
4
12
چه شود توپخانه ها راه افتاده نگران نباشید همتون باهم هستید
ناشناس
|
Ireland
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
3
29
این بارم مثل قبل لوله میشود عوام فریب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
2
22
ما دیگر گول تان را نمیخوریم
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
3
14
قالیباف خیلی بی وفا است بدون محسن رضایی شکستش مزه ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
1
4
موضوع تعداد طرح و لوایح و... نیست بلکه استقلال مجلس مهم است که در مواقع حساس استقلال داشته باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
3
10
من دکتری دارم با 19 مقاله ملی و بین المللی. ثبت اختراع در سال 1393. الان هم به لطف کسی که شماها به اسم تخصص گرایی در سال 96 ازش حمایت کردید مشغول مسافر کشی هستم. آفتاب مگه روتونم میشه بازم حرف بزنید؟ .........پس دیگه مردمو بازی ندید.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
مخترع کی بودی تو
ال یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
1
7
بنوبس هوای الوده تهران .
بخوان یادمان قالیباف تراکم فروش .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
6
2
درد و بلای قالیباف بخور تو سر کسانی که قدرت مدیریت ندارند اما قبول مدیریت میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
3
3
قالیباف بد و شما ها خوب چه گلی به سر این ملت زدین در این ۶ سال
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین