کد خبر: ۶۲۵۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

ژست عجیب رئیس سابق شورای اتحادیه اروپا خبرساز شد +عکس

انتشار تصویری از حرکت عجیب «دونالد توسک» رئیس سابق شورای اتحادیه اروپا که نشان می دهد دو انگشت خود را به شکل اسلحه به سمت کمر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نشانه گرفته، واکنش هایی را در فضای مجازی برانگیخت.
آفتاب‌‌نیوز :

 این سیاستمدار لهستانی این تصویر که وی را با این ژست عجیب پشت سر ترامپ نشان می دهد به همراه زیرنویسی با این مضمون در توئیتر به اشتراک گذاشته است: «با وجود آشفتگی فصلی، روابط دوستانه ترانس آتلانتیک باید پایدار باقی بماند.»

ژست عجیب رئیس سابق شورای اتحادیه اروپا خبرساز شد +عکس

به گزارش تارنمای انگلیسی اکسپرس، این تصویر در بحبوحه اختلافات آمریکا و اروپا بر سر مسائل مختلفی از جمله تعرفه ها و اختلافات ناتو و آمریکا بر سر مسائل بودجه دفاعی منتشر شده است.

برخی کاربران به این تصویر واکنش نشان داده اند و آن را به مواضع ترامپ در قبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یا مواضع روسیه ربط داده اند. ترامپ «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس را به خروج از این اتحادیه تشویق کرده است. یک کاربر ظاهرا در اشاره به این موضوع نوشت: این همان رفتار سلاح های پوتین است.

فرد دیگری به زبان لهستانی اظهار کرد: من درک می کنم که شلیک کردن ممکن است اتفاق خوش یمنی نباشد اما این عکس عمدا به اشتراک گذاشته شده است. خوب است که سرنوشت جهان در دست افراد جدی و مسئولیت پذیر است.

یک کاربر آمریکایی هم از توسک پرسیده است: آیا رئیس جمهور ما را تهدید می کنید؟

این پست به دنبال لو رفتن ویدئویی که نشان می دهد «جاستین ترودو» در حال مسخره کردن ترامپ در اجلاس سران ناتو است، منتشر شده است.

ترامپ بعد از مطلع شدن از این ویدئو ، ترودو را «فردی دورو» توصیف کرد.

توسک در دوران ریاست شورای اروپا گفته بود ترامپ یکی از بزرگترین چالش های اتحادیه اروپا است زیرا آرزوی فروپاشی این اتحادیه را دارد و مصمم به تضعیف این نهاد است.

این مقام اروپایی چند روز پیش ریاست شورای اروپا را به «شارل میشل» بلژیکی تحویل داد.

توسک بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ میلادی نخست وزیر لهستان بود. اعضای اتحادیه اروپا سال ۱۳۹۳ در نشست خود در بروکسل توسک را به عنوان رئیس شورای اروپا انتخاب کردند. وی در اسفند سال ۱۳۹۵ در سمت خود ابقا شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین