کد خبر: ۶۲۵۵۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵

بازگشت نوجوان ۱۷ ساله ایلامی که به اشتباهی به افغانستان فرستاده شده بود

نوجوان ۱۷ ساله ایلامی که فاقد شنوایی و تکلم بوده و از خانه پدری فرار کرده به‌دلیل شباهت زیاد به‌عنوان تبعه افغانستانی از کشور طرد شد که طی پیگیری‌های نیروی انتظامی به آغوش خانواده بازگشت.
آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد که برای استقبال از "حامد" در مرز "دوغارون" حضور یافته بود، اظهار داشت: روز بیست و دوم آبان‌ماه سال‌جاری نوجوان ۱۷ ساله‌ای به نام "حامد" که دچار مشکل شنوایی و تکلم بوده با موتورسیکلت از شهر ایلام به خرم‌آباد می‌رود.

این مقام انتظامی یادآور شد: وی که هیچ مدرک شناسایی و هویتی همراه نداشته به‌دلیل شباهت زیاد به تبعه‌های افغانستانی توسط پلیس بازداشت و به مقر انتظامی منتقل می‌شود.

بازگشت نوجوان ۱۷ ساله ایلامی که به اشتباهی به افغانستان فرستاده شده بود

سرهنگ علی اکبر قربانی خاطر نشان کرد: نداشتن مدارک شناسایی و تصمیم این پسر نوجوان به فرار از دست پلیس این برداشت را به وجود می‌آورد که او یک تبعه خارجی غیر مجاز است و برای همین نیز پس از طی تشریفات قانونی لازم به تهران ، قم و سپس اردوگاه سفید سنگ شهرستان فریمان منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پسر نوجوان ۶ روز بعد به عنوان تبعه خارجی بدون مدارک هویتی از کشورمان خارج و به کشور افغانستان دی پورت می شود.

فرمانده انتظامی تایباد گفت: پسر نوجوان در شهر هرات با فردی آشنا و به پیشنهاد او تصمیم می‌گیرد به کابل برود و در کارگاهی مشغول کار شده اما به دلایلی به نیمروز رفته و همانجا می‌ماند.

سرهنگ قربانی خاطرنشان کرد: این مدت عمو و برادر حامد که به‌دنبال گمشده خود بودند به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند که نشان می‌دهد، پسر نوجوان به‌عنوان تبعه خارجی بازداشت و چون هیچ مدارکی نتوانسته ارائه دهد به کشور افغانستان منتقل شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: خانواده وی با اطلاع از این موضوع بلافاصله به شهرستان قم و سپس تایباد عزیمت و با اعلام موضوع از طریق نیروی انتظامی و با هماهنگی های به عمل آمده با کنسولگری و همچنین پلیس اینترپل، عمو و برادر زاده حامد با همراهی یک راهنما و مراقبت‌های لازم به کشور افغانستان عزیمت و او را در شهر نیمروز یافته و به کشور باز می‌گردانند.

وی گفت: پسر نوجوان ظهر امروز سالم و سلامت به کشورمان بازگشت تا پس از طی مراحل قانونی به شهرستان محل سکونتش بازگردد.

سرهنگ قربانی در پایان از خانواده‌ها خواست در هر شرایطی همراه داشتن مدارک شناسایی و همچنین مدارک لازم برای رانندگی و از همه مهم‌تر همکاری و توجه به خواسته پلیس را مد نظر قرار دهند و در صورتی که فردی دچار معلولیت و بیماری خاصی است برگه معرفی و آدرس در جیب و وسایلش بگذارند تا هنگام بروز مشکل یا هر حادثه‌ای، موضوع به راحتی قابل پیگیری و بررسی باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
کاش اشتباهی میفرستادند اروپا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
جبران خسارت مالی و انسانی این اشتباه برعهده کیست؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین