کد خبر: ۶۲۵۵۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹

ارسال پیامک تمامی سیم‌کارت‌های شخص متخلف، قطع می‌شود

برخورد با افرادی که با شماره‌های شخصی و سرشماره‎‌ها اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم می‌کنند، تشدید خواهد شد، مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات در این‎‌باره گفت: با اپراتورها جلسه گذاشتیم و به زودی در قراردادها بندی اضافه خواهد شد که اگر مشترک از سیم‌کارت خود برای پیامک‌های مزاحم استفاده کند، امکان ارسال پیامک برای تمام سیم کارت‌های متعلق به او غیرفعال خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

پس از قطعی دو هفته‌ای اینترنت در بیشتر شهرهای کشور، افراد برای تبلیغ کالا و خدمات خود دوباره به همان شیوه سنتی خود رجوع کردند و به این ترتیب تعداد پیامک‌ها نسبت به گذشته کمی افزایش یافت ، برخورد با ارسال کنندگان پیامک‌های مزاحم از مدتی قبل در دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفت و به این واسطه سامانه ۱۹۵ برای حمایت از حقوق مصرف کننده بیش از گذشته فعالیت خود را گسترش داد.

این سامانه برای درج شماره‌هایی طراحی شده که به هر طریقی با ارسال پیامک‌ یا تماس مزاحم برای کاربران مشکلاتی را ایجاد می‌کنند. عزم جزم وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات برای کاهش حداکثری پیامک های مزاحم تقریبا از یک سال گذشته آغاز شد و بنا به گزارش سازمان تنظیم مقررات رصد آنلاین سیم‌کارت‌هایی که پیامک مزاحم ارسال می‌کنند همچنان ادامه دارد.

ارسال پیامک تمامی سیم‌کارت‌های شخص متخلف، قطع می‌شود

پیمان قره داغی در خصوص تدبیر تازه ای که از سوی سازمان تنظیم مقررات و اپراتورها برای جلوگیری از ارسال پیامک مزاحم اندیشیده شده و به زودی اجرایی می شود به خبرنگار ایرنا گفت: جلساتی را با اپراتورها ترتیب دادیم تا به زودی بندی در قرارداد فروش سیم کارت اضافه شود که اگر کاربر با سیم‌کارتی که متعلق به اوست، پیامک انبوه و مزاحم ارسال کند، این اجازه را به سازمان تنظیم مقررات و اپراتورها می‌دهد که امکان ارسال پیامک تمامی سیم کارت های او را غیرفعال کنند.

وی افزود: سامانه کنترلی ۱۹۵ تبلیغات مزاحم را به شکل سیستمی کنترل می‌کند و اگر سیم کارتی برای ارسال پیامک مزاحم استفاده شود بلافاصله توسط سازمان غیر فعال می شود. او در خصوص روند پیامک‌های مزاحم در زمان قعطی اینترنت گفت: روندی که در آن روزها طی کردیم مانند گذشته عادی بود و آمار نشان می‌دهد اتفاق عجیبی در این بین رخ نداده است.

سهم ۸۰ درصدی ایرانسل از تخلفات پیامک انبوه

قره داغی درباره سهم هر کدام از اپراتورها در ارسال پیامک مزاحم طی دو هفته قطعی اینترنت اظهار داشت: طی دو هفته قطع اینترنت حدود ۴۸۳۰ سیم کارت ارسال پیامک مزاحم را غیر فعال کردیم که متاسفانه سیم کارت های ایرانسل سهم ۸۰ درصدی از این تخلفات دارند. سهم همراه اول ۱۱.۷ دهم درصد است و رتبه بعدی با سهم ۶.۸ درصد به اپراتور رایتل می‌رسد.

او در ادامه به نکته مهمی اشاره کرد، این که باید سهم هر کدام از اپراتورها در بازار را هم در نظر بگیریم که به این واسطه به این نتیجه خواهیم رسید که اپراتور رایتل وضعیت خوبی ندارد و همراه اول در این زمینه خوب عمل کرده است؛ اپراتور ایرانسل با ۴۹ میلیون و ۸۰۰ هزار سیم کارت فعال ۴۳ درصد سهم بازار را در دست دارد و طی این دو هفته ۸۰ درصد متوجه آن بوده است.

او ادامه داد: رایتل سهم ۳.۸ دهم درصدی بازار را با ۴ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۱۲۶سیم کارت فعال دارد و سهم ۶.۸ درصدی تخلفات نشان می دهد این اپراتور عملکرد خوبی در زمینه رصد و برخورد با پیامک‌های مزاحم نداشته است، در مقابل اپراتور همراه اول با دارا بودن سهم ۵۳.۲ درصدی بازار و نزدیک به ۶۲ میلیون سیم کارت فعال، نشان داده که در این زمینه خوب عمل کرده و در کنار سامانه کنترلی ۱۹۵ خودش نیز به خوبی سیم کارت های مزاحم را شناسایی و اعمال قانون می‌کند.

مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات معتقد است مردم، اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات هر سه ضلع در کنار هم می‌توانند معضل پیامک‌های مزاحم را حل کنند، درخواست ما از مردم این است که اگر دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را غیر فعال کرده‌اند اما هنوز از سرشماره‌های خاص پیامک دریافت می‌کنند حتما به سامانه ۱۹۵ اطلاع بدهند. با کمک مردم و اپراتورها این مساله برای ارسال کنندگان پیامک‌های انبوه مسجل شده که در برخورد با آن‌ها کوتاهی نمی‌کنیم.

او در خصوص افرادی که از سیم کارت‌شان برای ارسال پیامک انبوه استفاده کرده‌اند اما از کار خود پشیمان هستند، گفت: اگر فردی که سیم کارت او مسدود شده بخواهد دوباره سیم کارت خود را فعال کند، صرفا «یک مرتبه» امکان پذیر است، فرد می تواند با مراجعه به سازمان تنظیم مقررات یا اپراتورها (هر کدام که سیم کارت را قطع کرده اند) مراجعه و با دادن تعهد کتبی، امکان ارسال پیامک را فعال کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
احمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
3
تو را خداااا یه دانشجوی حقوق بیاد از زندگی من و دوکودک من که به سختی داریم میگذرانیم و فقط زنده هستیم اما زندگی نمیکنیم یه زندگی نامه بنویسه و درسایت های کل دنیا نمایش بزارد بلکه یه یهودی،کلیمی،جودی،مسیحی،یا سونی یا کمونیستی که دین ندارد به داد من و دو فرزندم برسه نجاتم بده...از وقتی دیگه توان کار کردن به خاطر تنگی نخاع ودیسک ستون فقرات گرفتم و نتوانستم کار کنم ومثل ثابق برای خانم طلا و نان و مرغ و لباس انچنانی بخرم او هم ما را رها کرد و رفت و درخواست طلاق داد و ۱۷تا شکایت الکی کرد وبه دروغ برای من پاپوش درست کردکه بتونه راحت طلاق بگیرد وقانون و قاضی ها هم طرف او را گرفتند و من را به همراه یه کودک ۲ساله و یه کودک ۹ساله نابود کردند و جوری شده که از زندگی سیر شدیم و بارها فرزندانم از خدا طلب مرگ کردند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین