کد خبر: ۶۲۵۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۷

تمجید سناتور دموکرات از آزادی شهروند آمریکایی توسط ایران

سناتور دموکرات از ایالت نیوجرسی با استقبال از آزادی شهروند آمریکایی توسط ایران گفت: مردم نیوجرسی و جهان برای این آزادی بسیار امیدوار بودند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش تارنمای هیل، سناتور "کوری بوکر" با استقبال و قدردانی از آزادی ژائو وانگ (شهروند آمریکایی محکوم به جاسوسی) گفت: من بسیار خوشحالم که دانشجوی دانشگاه پرینستون پس از سه سال به خانواده خود می‌پیوندد.

بوکر یکشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مردم نیوجرسی و جهان برای این آزادی بسیار امیدوار بودند و من از تلاش کسانی که خستگی ناپذیر و بی‌سر و صدا در پشت صحنه کار کرده‌اند، سپاسگزارم.

تمجید سناتور دموکرات از آزادی شهروند آمریکایی توسط ایران

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز شنبه (۱۶ آذر ۹۸) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی محکوم به جاسوسی در ایران، آزاد شده و در راه بازگشت به آمریکاست.

ترامپ در این بیانیه آورد: ژائو وانگ (شهروند آمریکایی محکوم به جاسوسی) پس از حدود سه سال حبس در ایران، به ایالات متحده باز می‌گردد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز با انتشار توئیت‌هایی، از اقدام دولت ایران در تبادل مسعود سلیمانی با وانگ (شهروند آمریکایی محکوم به جاسوسی)، به عنوان اقدامی سازنده یاد و ابراز خرسندی کرد.

با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهادهای قضایی و امنیتی، «ژائو وانگ» شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود، با رأفت اسلامی، آزاد و تحویل مقام‌های سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین