کد خبر: ۶۲۵۶۹۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

۲ بیمار دیگر مبتلا به آنفلوآنزا در کردستان جان باختند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه ۲ نفر دیگر از بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در این استان جا خود را از دست دادند، گفت: اکنون تعداد قربانیان این بیماری در استان به هفت نفر رسیده است.
۲ بیمار دیگر مبتلا به آنفلوآنزا در کردستان جان باختند
آفتاب‌‌نیوز :

شهرام شریفی اظهار داشت: تاکنون ۲۱۹ نفر در استان با دارا بودن علایم بیماری آنفلوآنزا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که پس از نمونه گیری، بیماری ۵۰ نفر مثبت اعلام و در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کردستان بستری هستند.

وی افزود: تا روز شنبه هفته جاری فوت پنج نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تایید شده بود که طی ۲ روز گذشته و با بررسی‌های انجام شده و اخذ جواب آزمایشات و نمونه گیری‌ها، فوت ۲ نفر دیگر بر اثر این بیماری تایید شد تا تعداد قربانیان به هفت نفر برسد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: از مجموع قربانیان این بیماری در این استان ۲ نفر مربوط به شهرستان مریوان، سه نفر قروه، یک نفر بانه و یک نفر نیز مربوط به شهرستان سنندج است.

وی با اشاره به اینکه افراد دارای بیماری‌های قلبی، آسم، دیابت، بیماری‌های مزمن و افراد سالمند بیشتر در معرض مبتلا به آنفلوآنزا هستند، گفت: اقدامات لازم برای درمان بیماران بستری انجام شده و تمام بیمارستان‌های استان از آمادگی کامل برای پذیرش این بیماران برخوردار هستند.

شریفی سردرد شدید، افزایش ناگهانی دمای بدن، درد شدید عضلانی، ضعف، کوفتگی و خستگی طولانی مدت، سرفه دائمی خشک و شدید و اسهال و استفراغ بویژه در کودکان را از علایم این بیماری اعلام کرد.

بیماری آنفلوآنزا یک عفونت حاد ویروسی دستگاه تنفسی است که در صورت سالم و فعال بودن سیستم ایمنی فرد مبتلا، عوارض بیماری بعد از طی دوره چند روزه تخفیف یافته و بهبودی حاصل می‌شود که در افراد مبتلا به بیماری های مزمن و نقص ایمنی و در موارد همه‌گیری، عوارض بیماری شدیدتر و مرگ‌ و میر بیشتری دارد.

آنفلوآنزا معمولا در فصول سرد سال بخصوص دی ‌و بهمن‌ ماه به دلیل ازدحام بیشتر شیوع و احتمال انتقال آن افزایش می‌ یابد زیرا در زمستان و پاییز مردم تمایل بیشتری دارند که در فضاهای سرپوشیده بمانند، همین مساله عامل تسریع انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین