کد خبر: ۶۲۵۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰

تساوی استقلال و پیکان در نیمه نخست/جای خالی استراماچونی

دیدار استقلال و پیکان با تساوی یک بر یک در نیمه نخست خاتمه یافت.
آفتاب‌‌نیوز :

از هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران، پیکان از ساعت ۱۷:۳۰ میزبان استقلال بود که نیمه نخست این بازی برنده نداشت و با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

مهدی قائدی در دقیقه ۷ برای استقلال و فراز امامعلی در دقیقه ۳۳ برای پیکان گل زدند. همچنین در دقیقه ۴۴ شهریار مغانلو یک پنالتی را برای تیم پیکان از دست داد.

تساوی استقلال و پیکان در نیمه نخست/جای خالی استراماچونی

موقعیت‌های حساس

در دقیقه، وریا غفوری جدی‌ترین موقعیت بازی را خلق کرد. ضربه او از پشت محوطه جریمه در آستانه ورود به دروازه توسط وحید شیخ ویسی به کرنر رفت.

گل: در دقیقه ۷، علی کریمی با پاس در عمق، مهدی قائدی را در موقعیت تک به تک قرار داد و این بازیکن با ضربه جیپ توانست دروازه پیکان را باز کند.

در دقیقه ۱۶، فرصت خوب گلزنی برای پیکان ولی سعید واسعی در مصاف تک به تک با حسینی موفق نبود و در نهایت خطر از روی دروازه استقلال دور شد.

در دقیقه ۱۹، عارف غلامی با حرکتی خوب در زمین پیکان، مهدی قائدی را صاحب موقعیت گلزنی کرد اما ضربه این بازیکن با برخورد به پای مدافع حریف راهی کرنر شد.

در دقیقه ۳۰، شهریار مغانلو فرصت بسیار خوبی باری گشودن دروازه استقلال داشت اما ضربه سر او دقیق نبود و توپ از فاصله بسیار اندک نسبت به تیرک دروازه بیرون رفت.

گل: پیکان در ضد حملات بسیار زهردار ظاهر شد و توانست در دقیقه ۳۳ توسط فراز امامعلی که سید حسین حسینی را دریبل زده بود، به گل برسد.

در دقیقه ۳۸، پیکان روی غافلگیری مدافعان استقلال، توسط شهریار مغانلو صاحب موقعیت تک به تک شد که این مهاجم از موقعیتش استفاده نکرد و توپ با عملکرد خوب حسینی دفع شد.

استقلال در دقیقه ۴۲ روی ارسال کرنر صاحب موقعیت گل شد اما واکنش شیخ ویسی موجب دور شدن توپ از روی دروازه پیکان شد. توپ در بازگشت تبدیل به موقعیت خطرناک برای پیکان شد که روزبه چشمی در داخل محوطه جریمه روی شهریار مغانلو مرتکب خطای پنالتی شد.

شهریار مغانلو پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و سید حسین حسینی با واکنش خوبی ضربه او را دفع کرد. توپ در بازگشت به مقابل محوطه شش قدم ارسال شد که چشمی شوت مغانلو را برای دومین مرتبه دفع کرد.

این دیدار در نیمه نخست با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، عارف غلامی، وریا غفوری، مسعود ریگی، علی کریمی، میلیچ، فرشید اسماعیلی، مهدی قائدی و آرش رضاوند.

ترکیب پیکان: وحید شیخ‌ویسی، حجت حق‌وردی، سید مهران موسوی، علی حمودی، سید محمد ستاری، ماهان رحمانی، امیرحسین کریمی، سعید واسعی، جلال‌الدین علی‌محمدی، فراز امامعلی و شهریار مغانلو.

جای خالی استراماچونی در منطقه فنی استقلال

دیدار استقلال و پیکان تحت‌الشعاع اعتراض استقلالی‌ها به وزیر ورزش قرار گرفت.

حواشی نیمه نخست به شرح زیر است:

- حدود ۱۰ هزار تماشاگر برای دیدن این بازی به ورزشگاه آزادی آمدند.

- هواداران استقلال پیش از آغاز دیدار، بدون توقف علیه فتحی، زرینچه و سلطانی‌فر شعار دادند اما پس از شروع بازی برای دقایقی تیم‌شان را تشویق کردند.

- در غیاب استراماچونی در اغلب دقایق بازی هیچکس از کادر استقلال به کنار زمین نمی‌آمد تا تیم را هدایت کند. فقط یکی، دو مرتبه بهزاد غلامپور برای گفتن نکاتی به کنار زمین آمد.

- خط دفاع استقلال در این دیدار از تمرکز بسیار پایینی برخوردار بود و چندین بار از مهاجمان پیکان جاماندند که باعث شد استقلال یک گل دریافت کند و یک پنالتی به پیکان بدهد. البته پنالتی پیکان توسط حسینی مهار شد.

- حوالی دقیقه ۳۰ مدافع پیکان در حالتی نامتعادل به دروازه‌بان تیم‌شان پاس داد که او هم با دست توپ را جمع کرد با این حال داور خطایی اعلام نکرد تا اعتراض استقلالی‌ها را به همراه داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین