کد خبر: ۶۲۵۷۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸

این زن، جوان‌ترین نخست‌وزیر جهان می‌شود+عکس

بعد از کناره‌گیری آنتی رنه، نخست وزیر فنلاند، سانا مارین ۳۴ ساله، وزیر حمل و نقل، از طرف حزب سوسیال دموکرات به عنوان نخست وزیر تازه معرفی شد.
آفتاب‌‌نیوز :

خانم مارین به عنوان رهبر حزب سوسیال دموکرات،‌ با گرایش چپ میانه، یک دولت ائتلافی را با چهار حزب دیگر هدایت خواهد کرد. رهبران این احزاب همه زن هستند و سن سه نفر از آنها زیر ۳۵ سال.

بعد از اینکه اعضای دولت ائتلافی به آقای رنه به دلیل نحوه رسیدگی به اعتصاب کارکنان اداره پست رای اعتماد ندادند، او از مقام خود کنار رفت.

این زن، جوان‌ترین نخست وزیر جهان می‌شود+عکس

سانا مارین در ۳۴ سالگی جوان‌ترین نخست وزیر جهان خواهد شد. بعد از خانم مارین جوان‌ترین نخست وزیران دیگر اولکسی هونچاروک، نخست وزیر اوکراین ۳۵ ساله و جاسیندا آردن، نخست وزیر نیوزیلند ۳۹ ساله هستند.

سانا مارین کیست؟

سانا مارین درمصاحبه‌اش با رسانه‌های فنلاندی گفته است که در یک خانواده شبیه به هیپی‌ها بزرگ شده و در آپارتمانی اجاره‌ای با مادرش و زنی که شریک زندگی مادرش بوده زندگی کرده است.

خانم مارین تعریف کرده که مادرش همیشه حامی او بوده و به او اعتماد به نفس داده تا باور کند می‌تواند هر کاری که تصمیم بگیرد انجام دهد. ‌

خانم مارین اولین عضو خانواده بود که به دانشگاه راه یافت. او به سرعت در حزب سوسیال دموکرات ترقی کرد و در سال ۲۰۱۵ میلادی در سن ۲۷ سالگی از شهر تامپره نماینده پارلمان شد. خانم مارین که از اوایل تابستان وزیر حمل و نقل فنلاند است، یک دختر ۲۲ ماهه دارد.

این زن، جوان‌ترین نخست وزیر جهان می‌شود+عکس

احتمال اینکه خانم مارین تغییر مهمی در سیاست‌های دولت ایجاد کند بسیار کم است چون برنامه دولت ائتلافی از قبل مشخص بوده است. با این حال خانم مارین که در رای‌گیری انتخاب نخست وزیر با اختلاف کمی از رقیبش پیروز شد، برای همه روشن کرده است که تغییراتی در راه است. او گفته است: "برای اعتماد‌سازی باید خیلی تلاش کنیم. "

او درباره سنش هم گفته است: "من هرگز درباره سن یا جنسیتم فکر نمی‌کنم. من به دلایل ورودم به سیاست فکر می‌کنم. به این فکر می‌کنم چرا شهروندان به ما رای داده‌اند. "

خانم مارین سومین نخست وزیر زن فنلاند خواهد بود.

حزب سوسیال دموکرات در انتخابات ماه آوریل بیشترین رای را آورد و به همین دلیل نخست وزیر از این حزب انتخاب می‌شود.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
7
0
مادرش همجنس بازبوده؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
1
سوسیال دموکراسی
ابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
0
2
چطور مردم انجا قبول می کنند ، برای پیشرفت کشور فقط ادم های بالای ۹۰ سال می توانند کمک کنند !!!!؟!؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
بجای این که از مقامات .... الگو بگیرن و پیشرفت کنن دنبال این جوونا میرن!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین