کد خبر: ۶۲۵۷۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵

کدام سهمیه‌ها در کنکور حذف می‌شوند؟

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در صورت تصویب لایحه ساماندهی تمام مقاطع تحصیلی در هیأت دولت، تمام سهمیه‌های موردی و بومی‌گزینی کنکور حذف می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم خدایی درباره حذف سهمیه های کنکور با توجه به لایحه ساماندهی مقاطع مختلف تحصیلی اظهار داشت: لایحه ساماندهی، تمام مقاطع تحصیلی شامل همه دانشگاه های مرتبط با وزارتخانه های علوم و بهداشت حتی دانشگاه آزاد اسلامی را در بر می گیرد.

وی تاکید کرد: این لایحه در صورت تصویب، تمام مقاطع تحصیلی حتی دوره های علوم پزشکی را هم شامل می شود.

کدام سهمیه‌ها در کنکور حذف می‌شوند؟

معاون وزیر علوم درباره لغو امتیاز نقل و انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیأت علمی خاطرنشان کرد: این لایحه از زمان تصویب قابل اجرا است و اگر قبل از کنکور ۹۹ به تصویب برسد برای این آزمون قابل اجرا است.

خدایی گفت: سهمیه ایثارگران در این لایحه مازاد شد و از ۳۰ درصد به پنج درصد رسید که تغییر بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: مبنای این لایحه از سیاست های رهبر انقلاب گرفته شده و محدودیت هایی را که داوطلبان عادی با توجه به نمره بالا داشتند، برطرف کرده است.

رییس سازمان سنجش درباره سهمیه ایثارگران تاکید کرد: در صورت تصویب این لایحه، مشکلاتی که سهمیه ایثارگران در کنکور کارشناسی ارشد ایجاد کرد، برای داوطلبان عادی برطرف می شود.

شب گذشته وزیران علوم و بهداشت با تقدیم لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی به هیات دولت، پیشنهاد لغو مصوبه تسهیلات فرزندان اعضای هیأت علمی را ارائه کردند.

تسهیلات نقل و انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی مصوب ۷۳۵ جلسه مورخ ۲۵ تیر ۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

در این مصوبه آمده است: هرگونه اختیارات مربوط به تصمیم‌گیری درخصوص نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی که در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی پذیرفته می‌شوند، به وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تفویض می‌شود.

در بخشی از این لایحه در مورد حذف سهمیه های موردی آمده است: تمام قوانین و مقررات مصوب ابلاغی مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیته های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای هدایت استعدادهای درخشان در خصوص نحوه اعمال سهمیه ها در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (شامل بومی‌گزینی، قانون عدالت آموزشی، سهمیه های مندرج در قانون خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعد آن، قانون ورود رزمندگان به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، سهمیه های مربوط به کارگر نمونه، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن، دانشجوی نمونه کشوری، بهیاری و غیره) لغو و این قانون جایگزین آن ها می شود و پس از آن امکان ایجاد هیچ گونه سهمیه جدیدی به جز موارد مندرج در این قانون وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
4
9
من استادبازنشسته هستم وبه جرات میگویم اصلا هیچ سهمیه ایی جزهوش و استعدادو توان علمی درحوزه علم ودانش منطقی وعقلانی نیست. خصوصا در رشته های علوم پزشکی فاجعه باراست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
اشتباه منفی خورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
3
3
بنده هم به عنوان یک استاد دانشکاه با این نظر جنابعالی کاملا موافق هستم... فقط افراد با توان علمی بالا بایستی به دانشگاه راه پیدا کنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین