کد خبر: ۶۲۵۸۳
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۷
در نامه به عباس و هنیه مطرح شد

طرح خاتمی برای پایان بحران فلسطین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ محمد خاتمی رییس جمهور پیشین ایران در نامه‌های جداگانه‌ای به رئیس دولت و نخست وزیر دولت خودگردان فلسطین با ارایه طرح پیشنهادی خود جهت ترك مشكلات پیش آمده از طریق گفت وگو و مذاكره، برای همكاری در این زمینه اعلام آمادگی كرد. خاتمی در نامه خود با اشاره به اینکه «درگیری‌های داخلی میان گروه‌های فلسطینی دل هر آزاده و مسلمانی را آزار می دهد و هویت «فلسطینی مبارز» را كه در طول شش دهه مقاومت آگاهانه و قدرتمندانه شایستگی خود را به اثبات رسانده بود، به خطر می‌اندازد» گروه های فلسطینی را به حل مشكلات پیش آمده از طریق گفت وگو و مذاكره دعوت کرده است.


متن نامه سید محمد خاتمی رییس موسسه‌ بین المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها به رئیس دولت و نخست و زیر دولت خودگردان فلسطین به این شرح است؛ 

                                             به نام خدا

جناب آقای محمود عباس ؛رئیس محترم دولت خودگردان فلسطین

جناب آقای اسماعیل هنیه ؛ نخست وزیر محترم دولت خودگردان فلسطین

اخبار غم انگیز درگیری‌های داخلی میان گروه‌های فلسطینی دل هر آزاده و مسلمانی را آزار می دهد و هویت «فلسطینی مبارز» را كه در طول شش دهه مقاومت آگاهانه و قدرتمندانه شایستگی خود را به اثبات رسانده بود، به خطر می اندازد.

انعكاس درگیری‌های خونین در شهر غزه كه تا چندی پیش به طور كامل در اشغال صهیونیست‌ها بود و حوادث متعاقب آن تصور تأسف بار اختلاف خانوادگی برادران و خواهرانی است كه خانه و كاشانه آنان هنوز در محاصره دشمن و در خطر تهاجم دوباره است.

اینجانب بنا به وظیفه انسانی و اسلامی خویش، از جایگاه رئیس مؤسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگ ها و تمدن‌ها، از جنابعالی درخواست می كنم تلاش های ویژه‌ای را برای خاموش كردن آتش این فتنه به كار گیرید تا با تقدّم گفت و گو بر برخورد این تراژدی خانمان برانداز هر چه زودتر پایان یابد.

بدیهی است رژیم اشغالگر قدس نیز از وجود چنین اختلافات و درگیری‌های فاجعه آمیزی در جهت سركوب بیشتر ملت فلسطین و عدم اعطای حقوق حقه آنها سوءاستفاده خواهد كرد و مشكلات داخلی خود را كه در نتیجه مقاومت قهرمانانه فلسطین و لبنان در برابر تجاوز و خودكامگی به وجود آمده است، كاهش خواهد داد.

برای همه خواهران و برادران فلسطینی كه رنج و مشقت سالیان دراز آوارگ، زندان، تبعید و سركوب را متحمل شده‌اند و همچنان برای احقاق حقوق اساسی خود مجاهدت می كنند، پیروزی كامل آرزو دارم.

در پایان ضمن دعوت همه گروه های فلسطینی به حل مشكلات پیش آمده از طریق گفت وگو و مذاكره، برای هرگونه اقدام و ابتكار عملی در میسر حل مسائل جاری اعلام آمادگی می كنم. بدین منظور كلیات طرحی را اعلام كرده‌ام كه در صورت توافق طرفین درگیر، برای اجرایی شدن آن اقدام خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین