کد خبر: ۶۲۵۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۰

استقبال احمدی‌نژاد از طالبانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد در دیدار با رئیس جمهوری عراق تصریح كرد: دولت ایران همواره برای هرگونه كمك به دولت عراق به منظور تامین رفاه و پیشرفت مردم این كشور آمادگی داشته است. محمود احمدی‌نژاد عصر روز سه‌شنبه در دیدار جلال طالبانی با بیان این‌كه «روابط ملت‌های دو كشور، برادرانه و بسیار عمیق است» افزود: تهران در توسعه مناسبات و همكاری‌ها با بغداد در زمینه‌های گوناگون محدودیتی ندارد.

وی ابراز امیدواری كرد با تلاش‌های دولت مردمی عراق،‌ زمینه تسریع در سازندگی این كشور فراهم شود.

جلال طالبانی رییس‌جمهور عراق نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس‌جمهوری اسلامی ایران از تامین رفاه و آسایش مردم عراق تاكید كرد: امروز دولت‌های ایران و عراق همواره در راه خیر و صلاح ملت‌های دو كشور گام برمی‌دارند.

رییس‌جمهور عراق با تاكید بر این‌كه « روابط تهران – بغداد روز به روز در حال گسترش است» ‌گفت: عراق خواستار استفاده از دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف است.

گفتنی است آیین استقبال رسمی از جلال طالبانی رییس جمهوری عراق از سوی محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران عصر سه شنبه در مجموعه نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

رییس جمهوری عراق روز سه شنبه به منظور دیدارو گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران و عیادت از سیدعبدالعزیز حكیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد ازسوی پرویز فتاح وزیر نیرو مورد استقبال قرار گرفت.

در آیین استقبال رسمی از رییس جمهوری عراق، ابتدا سرود ملی دو كشور نواخته شد و پس از آن روسای جمهوری ایران و عراق از گارد احترام حاضر در میدان سان دیدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین