کد خبر: ۶۲۵۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

مسیرهای دسترسی اسکله‌های معروف شهر استانبول

مفرح‌ترین وسایل نقلیه برای جابه‌جایی در استانبول، کشتی‌های مسافربری هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

با بیشتر شدن محبوبیت استانبول در میان گردشگران و فراگیر شدن آن به یک مقصد گردشگری شلوغ، حضور کشتی‌های بزرگی که در بندرگاه اصلی شهر لنگر انداخته‌اند و قایق‌های کوچکی که گردشگران را در بسفر و دریای مرمره جابه‌جا می‌کنند، تبدیل به موضوعی آشنا و روزمره برای ساکنان و گردشگران استانبول شده است.

در واقع، مفرح‌ترین وسایل نقلیه برای جابه‌جایی در استانبول، کشتی‌های مسافربری هستند. این کشتی‌ها که بین ساحل‌های دو قاره‌ی اروپا و آسیا، بالا و پایین گلدن هورن و بسفر و در میان جزایر پرنس در حال رفت و آمد هستند، به همان اندازه که به عنوان راهی برای فرار از ترافیک سرسام‌آور خیابان‌های استانبول و رفت و آمد ارزان برای محلی‌ها کارگشا هستند، به‌خاطر جذابیت‌های تاریخی و تفریحی فراوان‌شان در میان گردشگران هم از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. بنابراین، وجود اسکله‌های فراوان و شرکت‌های کشتی‌رانی مختلف با انواع گوناگونی از وسایل نقلیه‌ی دریایی در این شهر امری کاملا ضروری می‌نماید و اسکله‌ها، نقشی انکارناپذیر در پیشرفت و رونق برخی از مناطق مسکونی در استانبول ایفا می‌کنند.

حرکت کشتی‌های مسافری در استانبول در طول سال تابع دو جدول زمانی است: زمستان‌ها، از میانه‌ی سپتامبر تا ماه مه، و تابستان‌ها، از ژوئن تا میانه‌ی سپتامبر. در بیشتر مسیر‌ها می‌توان از استانبول کارت برای سوار کشتی شدن استفاده کرد. برخی از اسکله‌های شهر استانبول عبارت‌اند از: یانی کاپی، کاباتاش، بشیکتاش، سالیپازاری، گالاتاپورت، امین اونو، بوستانچی، کادیکوی، بغاز، اسکودار، کادیکوی، سارایبورنو، توریول کاراکوی، بستانچی و پندیک. آنچه در ادامه می‌آید برخی از مهم‌ترین اسکله‌های این شهر هستند که آشنایی با آن‌ها و مسیر‌های دسترسی‌شان برای مسافرانی که قصد سفر به ترکیه و خرید تور استانبول را دارند، مفید و البته می‌توان گفت ضروری است. اگر برای سفر و خرید تور استانبول اطلاعات کافی ندارید، به مجله گردشگری کجارو مراجعه کنید. کجارو، ضمن تهیه‌ی راهنمای سفر به استانبول شامل اطلاعات جامع درباره‌ی جا‌های دیدنی استانبول، هزینه سفر به استانبول، بهترین زمان سفر به استانبول، حمل و نقل در استانبول و هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید استانبول، آفر‌های متنوعی از تور ارزان استانبول، تور لحظه آخری استانبول و پکیج‌های مختلف تور ترکیه را با قیمت‌ها و امکانات متنوع از آژانس‌های معتبر کشور گردآوری کرده است.

اسکله یانی کاپی (Yenikapi)

اسکله یانی کاپی، اسکله‌ای واقع در منطقه‌ی فاتح در جنوب شهر استانبول است که در امتداد خیابان کندی در دریای مرمره قرار دارد. این اسکله، قطب اصلی کشتی‌های IDO است و بزرگ‌ترین اسکله در شهر استانبول و یکی از پرترددترین آن‌ها به‌شمار می‌آید. مقصد‌های مختلفی در استانبول و نقاط دیگری در دریای مرمره از مبدا این اسکله قابل دسترسی هستند و کادیکوی، اوجیلار، بستانچی و باکرکوی از آن جمله هستند. یانی کاپی، در محله نیشانسا در شبه‌جزیره‌ی تاریخی شهر استانبول واقع شده است. در سمت غربی اسکله، میدان یانی کاپی قرار دارد که پارکی مصنوعی به وسعت ۶۷۳ هزار متر مربع است و محل تجمعات و اعتراضات سیاسی شهر محسوب می‌شود. در سمت راست آن ورودی تونل بسفر اوراسیا به کادیکوی است.

اسکله یانی کاپی شامل یک ساختمان اصلی، محوطه‌ای کوچک با چندین کافه و فروشگاه، پارکینگ و در مجموع ۱۰ لنگرگاه برای کشتی‌ها است که چهار مورد آن به کشتی‌های حمل خودرو اختصاص داده شده است. از اسکله یانی کاپی می‌توان به ۱۳ مقصد مختلف سفر کرد که سه مقصد داخل شهر استانبول هستند و سه مورد هم به کشتی‌های تندرو اختصاص یافته‌اند و مسافران می‌توانند خودرو‌های خود را نیز با کشتی حمل کنند. از این اسکله، به ازمیر، باندیرما و یالووا در خارج از استانبول نیز می‌توان سفر کرد. از هر نقطه از شهر به‌راحتی می‌توان با استفاده از اتوبوس، مترو یا قطار به اسکله یانی کاپی رسید.

مسیرهای دسترسی اسکله‌های معروف شهر استانبول

اسکله کاباتاش (Kabatas)

اسکله کاباتاش یکی دیگر از اسکله‌های مشهور و جا‌های دیدنی شهر استانبول است که فاصله‌ی چندانی با میدان تقسیم ندارد. به خاطر قرار گرفتن در مرکز شهر، دسترسی به این اسکله بسیار آسان است و از هر نقطه از شهر با استفاده از تراموای کاباتاش و متروی تقسیم، به‌راحتی، می‌توان به اسکله رسید. از کاباتاش خطوط کشتیرانی به مقصد جزایر پرنس، ایمن اونو و کادیکوی برقرار است و همچنین، تور‌های گردشگری بسفر نیز در این اسکله مشغول فعالیت هستند. این اسکله به‌تازگی مورد بازسازی و توسعه قرار گرفته است و از امکانات زیادی برای رفاه مسافران برخوردار است.

اسکله بشیکتاش (Besiktas Iskelesi)

اسکله بشیکتاش را می‌توان اسلکه اصلی در منطقه اروپایی نامید. به‌خاطر نزدیکی به ترمینال اتوبوس و دولموش‌های استانبول، دسترسی به آن راحت است و مسافران زیادی برای رفت و آمد در میان بخش آسیایی و اروپایی از این اسکله استفاده می‌کنند. خطوط کشتیرانی به مقصد جزایر پرنس و کادیکوی از این مبدا برقرار هستند و گردشگران می‌توانند برای گردش در منطقه‌ی بسفر در تور‌های اسکله شرکت کنند. برای رسیدن به اسکله بشیکتاش باید از میدان تقسیم سوار دولموش‌های بشیکتاش – تقسیم شد.

اسکله امین اونو (Eminonu Iskelesi)

قدیمی‌ترین و یکی از شلوغ‌ترین اسکله‌های معروف استانبول، اسکله امین اونو است که با قرار گرفتن در نزدیکی پل گالاتا، روزانه مسافران زیادی را در به سمت خود می‌کشاند؛ طوری که این اسکله تبدیل به یکی از پرترددترین اسکله‌های شهر استانبول شده است. این اسکله در منطقه‌ی سلطان احمد، در منتها الیه جنوبی پل گالاتا روی گلدن هورن و درست در شمال ایستگاه قطار سیرکچی قرار دارد و با استفاده از تواموای کاباتاش و متروی مارمارای می‌توان به امین اونو رسید. روزانه کشتی‌هایی از آنجا به مقصد اسکله‌های کادیکوی، اسکودار، حیدرپاشا، بشیکتاش و جزایر پرنس در حال حرکت هستند. همچنین، کشتی‌های حمل خودرو نیز به مقصد اسکله هارم (Harem) در بخش آسیایی استانبول نیز در این اسکله در حال فعالیت هستند. تور‌های دریایی بسفر نیز در این اسکله از طرفداران زیادی برخوردار است.

مسیرهای دسترسی اسکله‌های معروف شهر استانبول

اسکله اوسکودار (Uskudar)

اسکله اسکودار از جمله اسکله‌های پرتردد در بخش آسیایی استانبول است که می‌توان از آنجا به امین اونو، کاراکوی، کاباتاش، بشیکتاش و اورتاکوی سفر کرد. کشتی‌های کروز به طور مکرر در حال رفت و آمد در این اسکله واقع در ساحل آسیایی استانبول هستند و اگر می‌خواهید سفر دریایی کوتاهی در آبراهه‌ی بسفر داشته باشید، می‌توانید از تور‌های بسفر این اسکله استفاده کنید. ایستگاه‌های اتوبوس و مینی‌بوس و تاکسی در کنار اسکله اسکودار زیاد به چشم می‌خورند. استفاده از این اسکله برای تردد در امتداد ساحل بسفر و حرکت به سمت شرق استانبول، گزینه‌ی بسیار خوبی است. متروی مارمارای ایستگاهی در نزدیکی این اسکله دارد و اگرچه متروی مارامارای که از زیر بسفر عبور می‌کنند، بسیار سریع‌تر از کشتی‌ها به سمت دیگر آب‌ها می‌رسند، اما استفاده از کشتی‌ها هم فال است و هم تماشا. در فاصله‌ی ۲٫۵ کیلومتری در جنوب اسکله اسکودار، ترمینال اتوبوس هارم قرار دارد که اتوبوس‌های آن به همه‌ی نقاط استانبول سفر می‌کنند. ۲٫۵ کیلومتر دیگر که به سمت جنوب ادامه بدهید، منطقه‌ی کادیکوی شامل یک ایستگاه مترو و ترمینال‌های اتوبوس‌های داخلی شهری و نیز، اسکله‌ی کادیکوی قرار دارد که کشتی‌های آن به سمت امین اونو و کاراکوی در حال تردد و جابه‌جایی مسافر هستند.

اسکله کادیکوی (Kadikoy)

اسکله کادیکوی، مهم‌ترین اسکله در بخش آسیایی استانبول، فاصله‌ی زیادی با اوسکودار ندارد. کشتی‌های کادیکوی به صورت شبانه‌روزی به مقصد‌های کاباتاش، یالوا، جزایر پرنس، بشیکتاش، امین اونو، بوستانچی و کاراکوی در حال تردد هستند. یک خط ویژه‌ی دریایی برای ساریر نیز در آن مشغول فعالیت است و با استفاده از متروی کادیکوی به‌راحتی می‌توان به اسکله کادیکوی رفت.

اگر قصد سفر به استانبول را دارید، با مراجعه به سایت کجارو به‌راحتی می‌توانید پکیج‌های مختلف تور استانبول از آژانس‌های گردشگری مختلف را پیدا کنید. کجارو، جامع‌ترین مرجع تور‌های مسافرتی به‌همراه فهرستی کامل و اطلاعاتی دقیق درباره‌ی جا‌های دیدنی مقصد‌های مختلف است که ضمن اطلاع‌رسانی در مورد آدرس و مشخصات هتل‌ها و رستوران‌های مختلف، امکان خرید بلیط هواپیما به استانبول و سایر شهر‌های دنیا را فراهم کرده است. فقط کافی است آنچه می‌خواهید را در موتور جستجوی کجارو جستجو کنید تا ارزان‌ترین و بهترین تور استانبول و بلیط‌های هواپیما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین