کد خبر: ۶۲۵۹۹۹
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

جایگزین جدید عادل فردوسی‌پور و مزدک میرزایی + عکس

یک خبرنگار ورزشی که می‌خواهد به نامش اشاره‌ای نکنیم به ایران‌آرت می‌گوید محمدحسین میثاقی او را به شبکه سه آورده است.
آفتاب‌‌نیوز :

برای این‌که عادل فردوسی‌پور را بشناسید مطلقا نیازی نیست که به کار و بار اصلی او یعنی فوتبال علاقه داشته باشید. همین امر نشان می‌دهد که او، به عنوان گزارش‌گر فوتبال و برنامه‌ساز سابق در تلویزیون، به اهمیتی فراتر از اشتغالش و به شمایلی ورای آن‌چه فوتبال برای او برساخته، مجهز است. این‌جا نمی‌خواهیم در اهمیت عادل فردوسی‌پور و برنامه موفق نودش بپردازیم؛ برنامه‌ای که از وقتی توقیف شده، فساد در فوتبال بیش‌تر به چشم آمده و عده‌ای بدون این‌که ناظر و رصدگری پیگیر را پشت سر خود ببینند، راحت‌تر به کار و بار چرک‌شان می‌پردازند. اهمیت او این‌ روزها بیش از قبل قابل رصد است. این‌جا اما با این حرف‌ها کاری نداریم و می‌خواهیم ببینیم گروه ورزش شبکه‌های سه و ورزش تلویزیون، در نبود عادل فردوسی‌‌پور و حالا با مهاجرت مزدک میرزایی، چه روزگاری را دست کم در گزارش‌گری سپری می‌کنند.

راستی، دیروز بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان را دیدید؟ گزارش‌گر این بازی، اولین گزارش مهم زندگی‌اش را برای شبکه سه انجام داد. یک روز پیش از او، بازی استقلال را نیز گزارش‌گری جدید بر عهده داشت. این‌ها چه کسانی هستند که سازمان صدا و سیما جایگزینشان کرده است؟ جایگزین‌ فردوسی‌پور و میرزایی. درباره یکی‌شان جست‌وجوهایی کرده‌ایم و به حقایقی پی برده‌ایم.

جایگزین جدید عادل فردوسی‌پور و مزدک میرزایی + عکس

شایان مرادی‌نسب کیست؟

دیروز بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان از هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران را گزارش‌گری بسیار جوان به نام شایان مرادی‌نسب برای شبکه سه سیما گزارش کرد. درباره او اطلاعات چندانی در دست نیست جز این‌که با جست‌وجوی نامش در موتور جست‌وجوی گوگل، به ویدیوهایی ارجاع داده می‌شویم از چند سال پیش که او را به عنوان یکی از شرکت‌کننده‌های مسابقه تلویزیونی «آقای گزارش‌گر» نشان می‌دهد. صفحه اینستاگرام او حدود دوازده هزار دنبال‌کننده دارد و اغلب پست‌هایش نیز خاطره‌بازی با همان حضور در مسابقه «آقای گزارش‌گر» است.

گزارش‌گر حذف‌شده از مسابقه «آقای گزارش‌گر»
مسابقه «آقای گزارش‌گر» در سومین دوره از برگزاری‌اش، شرکت‌کننده‌ای را معرفی کرد با نام شایان مرادی‌نسب. او البته بین شرکت‌کننده‌های آن دوره، گزارش شاخصی از خود نشان نداد و با سه گزارش، نهایتا در مرحله نیمه‌نهایی از مسابقه کنار رفت. البته آن‌طور که یکی از دنبال‌کننده‌های او در اینستاگرام نوشته ظاهرا او در این مسابقه از مرحله گروهی اول نیز بالاتر نرفته است. جست‌وجوهای ما در این باره به نتیجه نرسید که آیا او در دو دوره از این مسابقه تلویزیونی شرکت کرده و در یکی، در مرحله گروهی حذف شده و در دیگری تا نیمه‌نهایی بالا رفته است یا نه. با این حال، تنها نکته‌ای که خودش در صفحه‌اش نوشته این است که حضور او به نیمه‌نهایی سری سوم کشیده است؛ جایی که با دو گزارشگر دیگر حمیدرضا غلامی و مجید عابدی رقابت کرده و از مسابقات کنار رفته است.

اولین گزارشش بود؟
شایان مرادی‌نسب اولین گزارش‌هایش را سال گذشته و برای بازی‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد، البته نه برای تلویزیون، بلکه برای یکی از تلویزیون‌های اینترنتی یعنی آیونت. اولین گزارش فوتبالی او برای شبکه سه تلویزیون هم به گزارش بازی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در نیمه نهایی جام جم جهانی در چند ماه گذشته مربوط است. با این حساب، گزارش دیروز او در لیگ برتر فوتبال ایران، اولین گزارشش از فوتبال برای تلویزیون بوده است.

آن گزارش‌گر از کرج آمد!
پرسشی که حالا درباره حضور ناگهانی او در تلویزیون و گزارش یک بازی مهم از لیگ برتر فوتبال ایران ایجاد شده این است که او چطور برای این حضور انتخاب شده است. یک خبرنگار ورزشی که می‌خواهد به نامش اشاره‌ای نکنیم به ایران‌آرت می‌گوید که محمدحسین میثاقی او را به شبکه سه آورده است. میثاقی، از زمان ممنوع‌الکارشدن عادل فردوسی‌پور در شبکه سه سیما، به عنوان گزینه‌ای که سازمان صداوسیما می‌خواهد به عنوان آلترناتیو مجری برنامه نود رویش حساب کند معرفی شده است. از همین رو، بسیاری از هواداران فردوسی‌پور نیز او را که محصول برنامه نود است، شماتت می‌کنند که چرا جای استاد نشسته است.

یکی از دنبال‌کننده‌های شایان مرادی‌نسب در اینستاگرام معتقد است چون میثاقی بچه کرج است و مرادی‌نسب هم کرجی محسوب می‌شود، پس میثاقی او را برای گزارش در برنامه خودش یعنی «فوتبال برتر» انتخاب کرده است! این کاربر، زیر یکی از پست‌های مرادی‌نسب نوشته: «وقتی در برنامه آقای گزارشگر گفتی شایان چیچی از کرج، گفتم خدا کنه محمدحسین پارتی‌بازی کنه اینو تو فوتبال برتر بیاره حتی به همه دوستام گفتن بهت رای بدن حداقل سوم شی تا همین چند وقت پیش که تو گزارش فوتبال برتر دیدمت خرکیف شدم».

عاشق عادل فردوسی‌پور و محسن یگانه!
اما در اینستاگرام این گزارش‌گر جوان چه خبر است؟ همان‌طور که گفتیم اغلب پست‌های او به حضورش در مسابقه «آقای گزارش‌گر» مربوط است. آن‌طور که معلوم است اهل مطالعه حتی در زمینه کار حرفه‌ای خودش نیست؛ فقط یک عکس از او که کتابی به دست دارد می‌بینیم با نوشته‌ای سطحی و کپی‌شده درباره کتابخوانی.

از هنرها، فقط از موسیقی در صفحه‌اش خبری هست و آن هم فقط از محسن یگانه خواننده ایرانی موسیقی پاپ. چند ویدیو از اجراهای یگانه و دو عکس هم با او در بک‌استیج.

بین پست‌ها دو عکس هم با عادل فردوسی‌پور دارد؛ از هر فرصتی برای این‌که با عادل در یک قاب قرار بگیرد استفاده کرده؛ یک بار پس از یک بازی فوتبال سالنی و دیگر بار در پشت صحنه مسابقه «آقای گزارش‌گر».

گزارش‌گر خوبی است؟
گزارش او از بازی دیروز، گزارش بدی محسوب نمی‌شد. شمرده و شفاف کلمات را ادا می‌کرد اما خب نهایتا می‌توان از او به عنوان کپی کم‌رمقی از همین محمدحسین میثاقی یاد کرد. گزارشش مطلقا امضا نداشت و از همان دایره واژگانی محدودی که دیگر گزارش‌گران فوتبال از آن‌ها بهره می‌برند استفاده می‌کرد. دچار کلیشه‌های زبانی بود و لحنش هم هیچ تازگی‌ای نداشت.

جاهایی هم شبیه عادل فردوسی‌پور می‌شد؛ به‌خصوص جاهایی که سوتی می‌داد و مثل فردوسی‌‌پور خودش اشتباهاتش را دست می‌گرفت و به آنها می‌خندید. این، مدلی تازه بود که فردوسی‌پور به‌خصوص در برنامه نود ارائه کرد؛ هر وقت اشتباهی در گزارش یا در اجرا مرتکب می‌شد، خودش بلافاصله خودش را دست می‌انداخت تا فرصت به دیگران ندهد. مرادی‌نسب جایی از گزارش بازی دیروز، گفت که پرسپولیس درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته و گل‌گهر سیرجان 19درصد! و بعد با کمی مکث به اشتباهش پی برد و خندید و اصلاح کرد. باقی اشتباهاتی را که داشت نمی‌توان به حساب سوتی گذاشت و می‌توان گفت از ناآگاهی‌اش ناشی می‌شود؛ مثلا این‌که چندباری به جای «صحت»، از «صحیح» استفاده کرد.

 

پندار آنلاین

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
169
33
واقعا برنامه نود در جهت گاهش فساد در فوتبال بود!؟ واقعا این مضخرفی که میگید رو قبول دارید!؟
اگر واقعا این طوری بوده باید ظرف این ده سال اثری از فساد در فوتبال نمی مانند ، فردوسی پور ده سال نود رو اجرا و تهیه کنندگی میکرد ، این وسط با اون به اصطلاح مسابقات پیامکیش فقط جیب خودش رو پر کرد،هیچ فسادی هم کم نشد، بلکه بیشتر دودستگی و بی احترامی تو فوتبال رو زیاد کرد....
فردوسی پور از جایگاه و محبوبیتش در جهت اهداف سیاسی استفاده میکرد و به همین دلیل هم برنامه‌ش از کیفیت افتاده بود، ایشون شده بود ملیجک کیروش و کیروش به واسطه فردوسی پور ۸ سال فدراسیون رو دوشید.
کیفیت برنامه میثاقی بیشتر از نود نباشه کمتر نیست،
ضمنا باید به جوانها فرصت داد خود فردوسی پور هم در زمان جوانیش دائما تو مسابقات تلویزیون بوده....
پاسخ ها
حمید رضا رستمی
| United States of America |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
سواد درست وحسابی ام که نداری ! املای واژه ..مزخرف رو همینجا یاد بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
یه جمله هم من اضافه کنم که از وقتی فردوسی پور رفته چقدر دشمنی ها داره کم میشه بین طرفداران دو تیم و مثل صحبتهای کارشناسان بعد از آخرین بازی پرسپولیس تو برنامه فوتبال برتر
همش داشت دشمنی بوجود می آورد فردوسی پور و همه رو به جون هم می انداخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
32
128
به همان شیوه آمده که مدیر شبکه سه آمده و به همان شیوه ای که اکثر مدیران این مملکت آمده اند
صالح حوژه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
12
80
خیلی افتضاح بود کپی از میثاقی همراه با سوتی هایه زیاد مثلا تو یه قسمت از گزارشش گفت بیراوند توپ رو با دستهاش جمع میکنه اخه مگه میشه با پاهات توپو جمع کنی ..
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
بله که میشه با پا توپ رو جمع کرد، چرا که نشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
دیگه با کجا میتونی جمعش کنی؟
سناطور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
14
100
باسلام واقعا جای خالی فردوسی پورحس میشه اکثرورزش دوستان باگزارش خوب فردوسی پور خوگرفته بودندبقیه گزارشگران البته به استثنای خیابانی وعلیفرگزارشگران خوبی نیستندونخواهند بودوای برمسولین بی کفایت ولجباز تاسف تاسف تاسف
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
14
93
سلام علیکم برادران فقط بگم عشقست فردوسی پوروحیف بی معرفتها ازشبکه ۳بیرونش کردندحیف صدافسوس
مجییدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
15
87
سلام..اولا که پول مسابقه پیامکی به جیب فردوسی پور نمیره..شما از کجا میدونی که این حرفو میزنی..دوما شما معلومه از طرف کسی اجیر شدی که این تهمت ها رو بزنی..راستشو بگو چقد گرفتی اینارو بگی..خودت چقد فروختی؟!..تمام
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
اونوقت جنابعالی با این ادبیاتت احیانا اجیر کسی نیستی؟؟؟ ها ها ها....
مجیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
16
65
یه چیزو یادم رفت بگم در مورد فساد..ایا یکنفر به تنهایی میتونه با این همه فساد مقابله کنه..بعدش شما که سواد فوتبالی نداری و گنده تر از دهنت حرف میزنی..مگه تهیه کننده یه برنامه مردمی میتونه مربی تیم ملی رو ثابت نگه داره..نگفتی چقد پول گرفتی..بگو ما بیشتر بدیم..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
کافر همه را به کیش خود پندارد
پول بگیر کی هستی عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
25
12
شیرینی که در عفو هست در انتقام نیست
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
2
15
نويسنده محترم مگه قرار هيچ كس ديگه گزارشگري نكنه چون عادل و مزدك نيستن چه بخوايم چه نخوايم تو همه زمينه ها بعد از يك مدتي نسل تغيير مي كنه شما برو گزارش عادل و مزدك و تو ٢٥ سال پيش گوش بده هم صداي نپخته اي داشتن وهم اينكه از نظر فني خيلي سطحش پايين بود من يادم اوايل كه فردوسي پور اومده بود خيليا از گزارشش خوششون نميومد به مرور جا افتاد بايد اين فرصت و به جورن تر ها هم بدن ديگه
Morteza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
6
16
س من فقط متاسفم واسه اون هموطنی که گفت عادل ازبرنامه پیامکی ۹۰پول گرفت خدایامملکت ما راازشرنادان ها محسوب نگه دار...امین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
7
3
چرت میگی فقط چون عادل از شما حمایت میکرد میسوزید وگرنه دلتان برا ورزش نمیسوزه به قول معرف اون هنر پیشه .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
4
7
ظاهرا عادل تو جوونیش خودش داشت از جلوی در صداوسیما رد می شد گفتند بیاد گزارش کنه .خوب اون رو هم یکی معرفی کرد تا به اینجا رسید دیگه
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
3
17
برنامه ۹۰ خیلی عالی بود خدا از مسبب قطع کردن این برنامه نگذره
در ضمن مگه عادل غیر از افشای فساد یه عده میتونست کاری بکنه
یا ابزارش رو داشت که انتظار بی جهت ازش دا رین.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
این بنده خدا کمربندش رو اشتباهی بسته به مچ دستش
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین