کد خبر: ۶۲۶۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

جانشین موگرینی از تصمیم اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران خبر داد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار خود وزیر امورخارجه فرانسه گفت که آنها درباره ایران و برجام رایزنی کرده‌اند و حفظ این توافق بین‌المللی برای اروپا بسیار حائز اهمیت است.
آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت که دیدار خوبی با ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه داشته و درباره یک سری موضوعات، ازجمله ایران، اوکراین و ونزوئلا رایزنی داشته است.

دو طرف در این دیدار بر لزوم حفظ برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) تاکید کردند.

جانشین موگرینی از تصمیم اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران خبر داد

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل پس از این دیدار در نشست خبری مشترک با لودریان در پاسخ به سوالی درباره برجام گفت: لازم است که در اینجا رضایت خود را از نشست اخیر (کمیسیون مشترک برجام) در وین اعلام کنم چراکه این جلسه نشان داد هنوز شانس حفظ توافق هسته‌ای وجود دارد. کشورهای شرکت کننده تحت سرپرستی اتحادیه اروپا بر این مسئله اتفاق نظر داشتند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم بتوانیم مقامات ایرانی را متقاعد کنیم که حفظ توافق را به خطر نیندازد، چیزی که برای ما اروپایی‌ها بسیار حائز اهمیت است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در روزهای اخیر بیانیه‌ای مداخله‌جویانه و با لحنی تند درباره ناآرامی‌های چندی پیش در ایران منتشر کرده بود، در پاسخ به سوالی در این زمینه بار دیگر ادعای خود را تکرار کرد که نظام ایران اعتراضات را سرکوب کرده است.

بورل در ادامه گفت: در حال حاضر در شورای روابط خارجی هیچ پیشنهادی برای تحریم ایران ارائه نشده است اما این، بدان معنی نیست که این موضوع در آینده مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین